<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Vzhledem k tomu, že veškerá komunikace mezi autem a Wallboxem jde po
    jediném drátě CP, tak k tomu je třeba se dostat.<br>
    Teda je tam ještě druhý drát PP, ale ten jenom říká, kolik snese
    přívodní kabel. A většinou je zapojený jenom v ručce, nevede vůbec
    na druhou stranu do Wallboxu.<br>
    <br>
    Pokud to auto umí na začátku začít nabíjet bez klikání na nějakou
    apku nebo displej v autě, tak se toho musí dát dosáhnout i při
    restartu.<br>
    Jen by to chtělo trochu experimentovat.<br>
    Třeba by stačilo jenom na tom PWM nastavit střídu pod 3%, což
    znamená, že se nemá nabíjet. Ale třeba přitom auto neukončí nabíjení
    a bere to jenom jenom pauzu.<br>
    <br>
    Když byste měl přístup k tomu drátu CP, tak na něm můžete
    nasimulovat i stav odpojení a zase připojení Wallboxu.<br>
    12V resp. odpojený signál znamená odpojený Wallbox, 9V znamená zase
    připojený Wallbox ale zatím bez staru nabíjení.<br>
    <br>
    Celá ta komunikace s AC Wallboxem je triviální. Takový styl 90-tých
    let.<br>
    To až DC nabíjení tam vnáší moderní principy a digitální komunikaci
    na principu Power-line.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    ***************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 29.3.2025 v 23:14 Jirka Mww
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAGNMtu1DaQUh6TPWHTmYDLCXobj-JDkx0OxDLEm+Lg-ZP5vpWA@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="auto">Takže v našem případě já vyrábíme Arduinem PWM,
        kterou posílám do garáže, tam převodníkem vyrobím 0 - 10V , to
        pošlu do wallboxu a ten z toho zase udělá PWM na 1kHz a to pošle
        do auta. K tomu druhému PWM drátu ale nemám přístup. Jak tedy
        donutit ten elektromobil začít nabíjet ?</div>
      <br>
      <div class="gmail_quote gmail_quote_container">
        <div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne so 29. 3. 2025 22:07
          uživatel Petr Labaj <<a href="mailto:labaj@volny.cz"
            moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">labaj@volny.cz</a>>
          napsal:<br>
        </div>
        <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
          .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
          <div> Ano, samozřejmě že do auta jde ten obdélník.<br>
            Tak snad jsem z Vaší odpovědi správně pochopil, že minimálně
            Vaše na to reaguje analogově (... skoky v praxi neznatelné
            ...).<br>
            Takže když si nastavím požadavek na 7.3A tak si auto vezme
            skutečně 7.3A (změřeno nezávisle někde před Wallboxem).<br>
            <br>
            Tak to je paráda. Pak to skutečně bude možné používat jako
            vytěžovač, když Wallbox bude možné úkolovat po Modbusu s
            granulitou 0.1A.<br>
            A doufejme tedy, že on skutečně bude umět ty povely i
            překládat do střídy s touto granulitou. Nejen je tak
            dostávat.<br>
            <br>
            Nepostřehl jsem bohužel jakou elektru máte. Něco
            koncernového? Teslu? Čínu? Pokud to samozřejmě nechcete
            nezveřejňovat.<br>
            <br>
            Díky.<br>
            PL<br>
            <br>
            *******************<br>
            <br>
            <div>Dne 29.3.2025 v 21:51 AZE napsal(a):<br>
            </div>
            <blockquote type="cite">
              <div dir="ltr">
                <div
                  style="FONT-SIZE:10pt;FONT-FAMILY:'Arial';COLOR:#000000">
                  <div>Do auta nejde analogovy signal, jen obdelniky
                    1kHz se stridou, ktera ridi nabijeci proud. Reakce
                    na zmenu sirky je okamzita. Jake jsou skoky, to
                    nevim, v praxi neznatelne. Bezne nabijeci kabely to
                    maji napevno a behem nabijeni se neda strida menit.
                    Ty tzv “chytre” maji prevodnik napeti (10-0)V na
                    stridu, coz v uvedenem zapojeni zvlada jeden OZ jako
                    generator trojuhelniku a druhy jako komparator.</div>
                  <div>V aute je AC/DC menic a i kdyz se strida nastavi
                    i nad jeho limit, proste jen nabiji plnym proudem.</div>
                  <div>aze</div>
                  <div> </div>
                  <div
style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline">
                    <div style="FONT:10pt tahoma">
                      <div> </div>
                      <div style="BACKGROUND:#f5f5f5">
                        <div><b>From:</b> <a title="labaj@volny.cz"
                            href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank"
                            rel="noreferrer" moz-do-not-send="true">Petr
                            Labaj</a> </div>
                        <div><b>Sent:</b> Saturday, March 29, 2025 8:45
                          PM</div>
                        <div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz"
                            href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
                            target="_blank" rel="noreferrer"
                            moz-do-not-send="true"
                            class="moz-txt-link-freetext">hw-list@list.hw.cz</a>
                        </div>
                        <div><b>Subject:</b> Re: nabíjení elektromobilu
                          z FVE</div>
                      </div>
                    </div>
                    <div> </div>
                  </div>
                  <div
style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline">Měřil
                    jste prosím reakci auta na ten analogově řízený
                    signál?<br>
                    Umí nabíječka v autě skutečně lineárně ovládat
                    proudové omezení toho DC-DC měniče, který vlastní
                    nabíjení dělá?<br>
                    Nebo to i přes lineární úkolování stejně chodí ve
                    výsledku reálně po velkých skocích?<br>
                    Ono to bude určitě auto od auta jinak. Ale stejně by
                    mě to zajímalo.<br>
                    <br>
                    Já (zatím) elektru nemám. Ale mám políčeno na akci v
                    Lidlu a chci si koupit ten jejich Wallbox. Který má
                    podle mě skvělý poměr výkonu ku ceně.<br>
                    Ten se dá řídit po Modbusu a dá se tomu zadávat
                    nabíjecí proud s granulitou 0.1A.<br>
                    Tak proto mě zajímá, jak na to reagují auta. I když
                    to zřejmě nebude univerzálně platné.<br>
                    <br>
                    Když má někdo Wallbox, který umí jenom nějaké velké
                    skoky jako třeba 6-9-12-16A a podobně, tak by se
                    možná vyplatilo tomu udělat "batoh".<br>
                    Do něho nabastlit jednoduchou elektroniku, který by
                    řídila jen frekvenci toho nabíjecího signálu.<br>
                    V závislosti na původním signálu a na vzdáleném
                    řízení (nebo pro začátek jenom na nějakém
                    kroutítku).<br>
                    Vše ostatní (hlavně ochrany s detekcí unikajícího
                    DC) by se nechala v té původního Wallboxu.<br>
                    <br>
                    Díky.<br>
                    PL<br>
                  </div>
                </div>
              </div>
            </blockquote>
            <br>
          </div>
        </blockquote>
      </div>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>