<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Vzhledem k tomu, že veškerá komunikace mezi autem a Wallboxem jde po
jediném drátě CP, tak k tomu je třeba se dostat.<br>
Teda je tam ještě druhý drát PP, ale ten jenom říká, kolik snese
přívodní kabel. A většinou je zapojený jenom v ručce, nevede vůbec
na druhou stranu do Wallboxu.<br>
<br>
Pokud to auto umí na začátku začít nabíjet bez klikání na nějakou
apku nebo displej v autě, tak se toho musí dát dosáhnout i při
restartu.<br>
Jen by to chtělo trochu experimentovat.<br>
Třeba by stačilo jenom na tom PWM nastavit střídu pod 3%, což
znamená, že se nemá nabíjet. Ale třeba přitom auto neukončí nabíjení
a bere to jenom jenom pauzu.<br>
<br>
Když byste měl přístup k tomu drátu CP, tak na něm můžete
nasimulovat i stav odpojení a zase připojení Wallboxu.<br>
12V resp. odpojený signál znamená odpojený Wallbox, 9V znamená zase
připojený Wallbox ale zatím bez staru nabíjení.<br>
<br>
Celá ta komunikace s AC Wallboxem je triviální. Takový styl 90-tých
let.<br>
To až DC nabíjení tam vnáší moderní principy a digitální komunikaci
na principu Power-line.<br>
<br>
PL<br>
<br>
***************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 29.3.2025 v 23:14 Jirka Mww
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAGNMtu1DaQUh6TPWHTmYDLCXobj-JDkx0OxDLEm+Lg-ZP5vpWA@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="auto">Takže v našem případě já vyrábíme Arduinem PWM,
kterou posílám do garáže, tam převodníkem vyrobím 0 - 10V , to
pošlu do wallboxu a ten z toho zase udělá PWM na 1kHz a to pošle
do auta. K tomu druhému PWM drátu ale nemám přístup. Jak tedy
donutit ten elektromobil začít nabíjet ?</div>
<br>
<div class="gmail_quote gmail_quote_container">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne so 29. 3. 2025 22:07
uživatel Petr Labaj <<a href="mailto:labaj@volny.cz"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">labaj@volny.cz</a>>
napsal:<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div> Ano, samozřejmě že do auta jde ten obdélník.<br>
Tak snad jsem z Vaší odpovědi správně pochopil, že minimálně
Vaše na to reaguje analogově (... skoky v praxi neznatelné
...).<br>
Takže když si nastavím požadavek na 7.3A tak si auto vezme
skutečně 7.3A (změřeno nezávisle někde před Wallboxem).<br>
<br>
Tak to je paráda. Pak to skutečně bude možné používat jako
vytěžovač, když Wallbox bude možné úkolovat po Modbusu s
granulitou 0.1A.<br>
A doufejme tedy, že on skutečně bude umět ty povely i
překládat do střídy s touto granulitou. Nejen je tak
dostávat.<br>
<br>
Nepostřehl jsem bohužel jakou elektru máte. Něco
koncernového? Teslu? Čínu? Pokud to samozřejmě nechcete
nezveřejňovat.<br>
<br>
Díky.<br>
PL<br>
<br>
*******************<br>
<br>
<div>Dne 29.3.2025 v 21:51 AZE napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite">
<div dir="ltr">
<div
style="FONT-SIZE:10pt;FONT-FAMILY:'Arial';COLOR:#000000">
<div>Do auta nejde analogovy signal, jen obdelniky
1kHz se stridou, ktera ridi nabijeci proud. Reakce
na zmenu sirky je okamzita. Jake jsou skoky, to
nevim, v praxi neznatelne. Bezne nabijeci kabely to
maji napevno a behem nabijeni se neda strida menit.
Ty tzv “chytre” maji prevodnik napeti (10-0)V na
stridu, coz v uvedenem zapojeni zvlada jeden OZ jako
generator trojuhelniku a druhy jako komparator.</div>
<div>V aute je AC/DC menic a i kdyz se strida nastavi
i nad jeho limit, proste jen nabiji plnym proudem.</div>
<div>aze</div>
<div> </div>
<div
style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline">
<div style="FONT:10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="BACKGROUND:#f5f5f5">
<div><b>From:</b> <a title="labaj@volny.cz"
href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank"
rel="noreferrer" moz-do-not-send="true">Petr
Labaj</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Saturday, March 29, 2025 8:45
PM</div>
<div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
target="_blank" rel="noreferrer"
moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">hw-list@list.hw.cz</a>
</div>
<div><b>Subject:</b> Re: nabíjení elektromobilu
z FVE</div>
</div>
</div>
<div> </div>
</div>
<div
style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline">Měřil
jste prosím reakci auta na ten analogově řízený
signál?<br>
Umí nabíječka v autě skutečně lineárně ovládat
proudové omezení toho DC-DC měniče, který vlastní
nabíjení dělá?<br>
Nebo to i přes lineární úkolování stejně chodí ve
výsledku reálně po velkých skocích?<br>
Ono to bude určitě auto od auta jinak. Ale stejně by
mě to zajímalo.<br>
<br>
Já (zatím) elektru nemám. Ale mám políčeno na akci v
Lidlu a chci si koupit ten jejich Wallbox. Který má
podle mě skvělý poměr výkonu ku ceně.<br>
Ten se dá řídit po Modbusu a dá se tomu zadávat
nabíjecí proud s granulitou 0.1A.<br>
Tak proto mě zajímá, jak na to reagují auta. I když
to zřejmě nebude univerzálně platné.<br>
<br>
Když má někdo Wallbox, který umí jenom nějaké velké
skoky jako třeba 6-9-12-16A a podobně, tak by se
možná vyplatilo tomu udělat "batoh".<br>
Do něho nabastlit jednoduchou elektroniku, který by
řídila jen frekvenci toho nabíjecího signálu.<br>
V závislosti na původním signálu a na vzdáleném
řízení (nebo pro začátek jenom na nějakém
kroutítku).<br>
Vše ostatní (hlavně ochrany s detekcí unikajícího
DC) by se nechala v té původního Wallboxu.<br>
<br>
Díky.<br>
PL<br>
</div>
</div>
</div>
</blockquote>
<br>
</div>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>