Re: ESP32 různá jádra - má smysl řešit?
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Úterý Březen 4 14:22:26 CET 2025
Děkuji za konkrétní výsledky z reálného projektu.
Ty časy jsou opravdu nepříjemně dlouho a výsledný kód obrovský.
Trochu se utěšuju tím, že se jedná zřejmě o dost složitý projekt. Resp.
o takový, který využívá hodně zdrojů - WiFi client, WWW server, OTA.
Takže ve mně zbývá jiskřička naděje, že pokud by se tohle ve fázi vývoje
k projektu nelinkovalo, tak by to nemuselo být tak hrozné. Ale možná se
jen nerealisticky utěšuju.
Já jsem si naivně myslel, že když ten procesor (nebo spíš SOC) má dost
ROM, tak že ty obecné věcí jako obsluha WiFi a nějaké "drivery"
periferií jsou tam.
Takže pak ten výsledný kód ve Flash bude naopak spíš menší než větší.
Ale asi jako obvykle se zde jen projevila má naivita a bezbřehý
optimismus (hraničící s debilitou).
Teď jsem na cestách. Ale až se dostanu k PC, tak musím nainstalovat
nějaký ten toolchain a zkusit přeložit klasické blikání LEDkou.
Pokud by někdo nebyl tak hodný nezkusil to a neposlal sem výsledek.
Pokud i to bude hrozné, tak to asi povede na 2-procesorové řešení.
Řízení (kde se dá čekat velký vývoj a změny) na STM32, komunikace (WiFi,
web, možná Ethernet) pak na ESP32, kde to bude asi dost stabilní se
zmraženým vývojem.
Ještě jednou díky.
PL
*******************
Dne 4.3.2025 v 10:17 Petr Zapadlo napsal(a):
> NIkdo nedodal přesné údaje, tak aspoň já.
>
> Používám Code + PlatformIO toolkit.
>
> Kompilace z čistého mi o jednoho konkrétního projektu trvá 28vteřin
>
> Opakovaná 7vteřin
>
> Upload teď nevyzkouším, ale obecně je upload přes Wifi (OTA) rychlejší
> - odhadem možná polovina času.
>
> Informace o projektu:
>
> #include <Arduino.h>
> #include <EEPROM.h>
> #include <WiFiClient.h>
> #include <WebServer.h>
> #include <Ticker.h>
> #include <WiFiUdp.h>
> #include <ArduinoOTA.h>
> #include <ESPmDNS.h>
> #include <Syslog.h>
> #include <Wire.h>
> #include <PubSubClient.h>
>
>
> RAM: [== ] 15.1% (used 49460 bytes from 327680 bytes)
> Flash: [====== ] 61.9% (used 810873 bytes from 1310720 bytes)
>
>
> Petr Zapadlo
>
>
> Dne 03. 03. 25 v 21:44 Petr Labaj napsal(a):
>> Moje chyba.
>> Smíchal jsem 2 nesouvisející věci do jednoho mailu.
>> Ten dotaz na ESP32 a problematika Arduino nemá spolu nic společného.
>> Jenom to, že oboje je pomalé.
>>
>> Já zatím to ESP32 nemám, tak jsem ještě ani neinstaloval žádné IDE.
>> Jen jsem četl doporučení použít VS Code, tak asi půjdu pro začátek
>> touto cestou.
>> Pokud by stačilo třeba na Linuxu jen nainstalovat GCC toolchain (jako
>> je to třeba u ARMů a jiných platforem), tak to by bylo nejlepší.
>> Ale na takovou optimalizaci vývojového prostředí si zatím netroufám,
>> když ani nevím, jak se to ESP32 používá a jak se do něho sype program.
>>
>> PL
>>
>> ******************
>>
>> Dne 3.3.2025 v 21:30 Jaroslav Buchta napsal(a):
>>> Aha, ja psal o klasickem ESP-IDF, jede na CMake coz je docela OK,
>>> arduino nepouzivam. Tam to je mozna rychlejsi, prilinkuje uz nejakou
>>> hotovou knihovnu tusim, parkrat jsem preklada firmware GRBL pro
>>> nejaky hotovy modul.
>>>
>>> Dne 03.03.2025 v 21:11 Petr Labaj napsal(a):
>>>> A jéje. :-(
>>>> Tak to musím udělat jinak a psát to na PC a STM32, a teprve ve
>>>> finále to přeportovat.
>>>> Na PC ty univerzální věci, na STM32 komunikaci po CANbusu.
>>>>
>>>> Díky za informaci, i když smutnou.
>>>>
>>>> Mimochodem co takhle Arduino?
>>>> Občas to po mně někdo chce, tak nezbývá než to nastartovat.
>>>>
>>>> Ladění na PC je jedna velká tragédie. Každý překlad trvá věčnost, i
>>>> když jde jen o blikání LEDkou. Snad desítky sekund.
>>>> Navíc mám pocit, že to furt všechno překládá dookola, jako by
>>>> neznal Make.
>>>> Je ale samozřejmě možné, že pod Windows neumím to vývojové
>>>> prostředí dobře nastavit.
>>>> Prostě jsem to jenom tupě nainstaloval.
>>>>
>>>> Tak když jsem musel jednou dělat něco většího, rozjel jsem Arduino
>>>> na Linuxu.
>>>> No a tam to byla skoro obvyklá raketa - bum na Enter a překlad je
>>>> hotový.
>>>>
>>>> To mají všichni arduinisti tak dobré nervy, že to překládají tím
>>>> podivným vývojovým prostředím na PC?
>>>>
>>>> PL
>>
Další informace o konferenci Hw-list