Re: [OT] Fén - vypadá to jako apríl, ale ono je to snad myšleno vážně

ajtservis info na ajtservis.cz
Středa Leden 15 13:16:11 CET 2025


jeste upresnim ty baterky. box co se meni je porad stejnej, jen uvnitr 
je vice nebo mene baterky. takze mechanika vymenny je pokazde stejna.
t.

Dne 15.01.2025 v 13:09 ajtservis napsal(a):
> to nio power je opravdu vzorove funkcni. koukal jsem na podrobnou 
> reportaz na nemecekem AMS.
> ALE.
> je to ekonomickej model jedny firmy(cinsky). tedy jak auta, baterky a 
> vymenikovy stańice od jedny firmy. auta si zakaznici ve vice jak 90% 
> berou s baterkou v pronajmu. ty cinani koupili asi 300 patentu s 
> drivejsiho podobnyho projektu, snad nekdo v eu + izrael, uz jsme to tu 
> probirali. melo to par "much" tak to bylo ukonceno. cinan nakoupil, 
> opravil mouchy a jede mu to jak z praku :-) vymena do 10min celkem. 
> vlastni samo pojizdeni a vymena 5-6min. baterky 3 velikosti.
> nabijeno na 90% + moznost individualne si nabit na 100%.
> jedna se o vyssi tridu aut. zadny popojizdela do mesta.
> pokud dojizdim do prace nebo se pohybuju okolo vymenikovejch stanic, 
> naprosto pouzitelne. a mate zakaznika na udici, coz je super kseft. 
> pokud jsou obe strany spokojeny, idealni :-)
> jako vzor pro evropsky automobilky, naproto marny :-)
> t.
> 
> Dne 15.01.2025 v 12:54 Jindrich Fucik napsal(a):
>> Tak ta služba nemusí vyhovovat každému. Já například když si beru 
>> sdílenou koloběžku, tak jí nedělám technickou. Prostě vezmu první, 
>> která je na řadě.
>>
>> Spoustu věcí uvedených v tomto mailu vychází z paranoidních představ a 
>> nesmyslných požadavků. Dovedu si úplně dobře představit, že pokud mi 
>> baterka nevydrží deklarovanou dobu, vyplním nějaký reklamační formulář 
>> a poskytovatel to se mnou vyřeší.
>> Hlavně je tady tedy nesprávný předpoklad, že signifikantní počet lidí 
>> s autíčkem na baterku bude jezdit do zahraničí. Naprostá většina 
>> tohoto typu aut nikdy neopustí hranice města. Používají je ženské na 
>> cesty do obchodů a vožení dětí do školy. A to je jejich správné 
>> použití, k tomu se náramně hodí. Rozhodně lépe než SUV s třílitrovým 
>> motorem.
>>
>> Ale to je moc akademická diskuze.
>>
>>
>> ---------- Původní e-mail ----------
>> Od: Šerých Jakub <Serych na panska.cz>
>> Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
>> Datum: 15. 1. 2025 10:26:08
>> Předmět: RE: [OT] Fén - vypadá to jako apríl,
>>    ale ono je to snad myšleno vážně
>> No toho já bych se tedy hodně bál. Kolikrát se stane, když měníte 
>> plynovou bombu, že si říkáte: "tenhle rezavej šunt, co mi dali, nebude 
>> tomu unikat nebo neupadne úplně kohout?"
>>
>> A teď si představte, jak to bude fungovat u baterek. Někdo pojede, 
>> lehce někde ťukne a baterky se lehce poničí, tak dojede k první pumpě 
>> honem si je vyměnit. Vezmou mu je? Kdo bude ručit za jejich stav? A 
>> pokud mu je nevezmou, tak kde je hranice, kdy už je nevezmou?
>>
>> Dovedu si představit, že pojedu do zahraničí, těsně před hranicí si 
>> naposledy vyměním baterky, dají mi nějaký hodně jetý, ale funkční 
>> pack, a při další výměně mi v německé navoněné pumpě řeknou: "pardon, 
>> ale baterky v takovémhle stavu vám rozhodně nevyměníme".
>>
>> To prostě není vůbec tak jednoduché, jak se na první pohled v zeleně 
>> přebarvené reklamě může zdát.
>>
>> Navíc právě v baterkách je v téhle oblasti největší vývoj, a pokud je 
>> závaznými EU předpisy unifikujete, tak ho zastavíte nebo aspoň značně 
>> zbrzdíte.
>>
>>
>>
>> Jakub Šerých
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 



Další informace o konferenci Hw-list