ETCS

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Čtvrtek Duben 10 10:48:02 CEST 2025


Ano, cenovo drahsie. Ale ak je pan fanusik letectva tak doporucujem ist 
si aspon raz urobit radost. Ponukaju nocne sadzby pre neprofesionalnu 
verejnost. Obycajne mozete ist traja, takze sa cena v pripade potreby 
rozpocita.

Je to uplne iny level. Stoji to za to.

b.



On 10/04/2025 07:36, Martin Záruba wrote:
>
> Neměl. Měl sice "prý" všechny ovládací prvky jako A320, ale naklánět 
> se neuměl. Plnohodnotný simulátor je ale za trochu jinou cenu. I tak 
> je to velmi zajímavý zážitek.
> Já se ho přesně na to zeptal. On říkal, že ve dne bych si toho určitě 
> všiml, ale v noci, kdy nevidíte ven, často ne, protože on i náklon 10 
> stupňů, když sedíte, moc nevadí, ale když si stoupnete, je to hodně znát.
> Ale prý je ten simulátor natolik dobrý, že začínající piloti na něm 
> trénují. Je to mnohem levnější, než plnohodnotný simulátor na letišti.
>
> Martin Záruba
> Dne 9.4.2025 v 19:11 Lubor Otta napsal(a):
>>
>> Pane Záruba, ten simulátor měl i naklápěcí sedačku?
>>
>> Četl jsem rozhovor s  operátorem nějakého takového simulátoru, psalo 
>> se tam že při očekávaném tvrdém přistání raději vypne hydrauliku, aby 
>> nepopraskaly hadice. Já si laicky představuji že ten váš náklon by se 
>> na té sedačce měl projevit.
>>
>> Lubor
>>
>> ______________________________________________________________
>> > Od: "Martin Záruba" <swz na volny.cz>
>> > Komu: hw-list na list.hw.cz
>> > Datum: 08.04.2025 10:06
>> > Předmět: Re: ETCS
>> >
>>
>> Naprosto souhlasím.
>>
>> A abych se vrátil k článku o pilotech/strojnících, přidám jednu 
>> vlastní zkušenost: Nikdy jsem neřídil opravdové letadlo, mimo modelu, 
>> takže mírnou představu o aerodynamice mám. Ale dostal jsem jako dárek 
>> 3 hodiny na simulátoru A320, kde vedle mě seděl opravdový pilot, 
>> zjevně už v důchodu. Po krátkém seznámení s tou obrovskou horou 
>> přístrojů jsem snadno vzlétl, snadno letěl určítým kurzem a celkem 
>> snadno pomocí ILS přistál. Dělal si ze mě legraci - vidíte, je to 
>> snadné. Tak jsme zkusili, že mi bude dělat závady. Po vzletu vysadil 
>> autopilot. To bylo celkem snadné. Udržel jsem celkem kurz i výšku. 
>> Pak to ale bylo těžší. Vypnul jeden motor. Letadlo pochopitelně 
>> začalo zatáčet, což bylo snadné srovnat, přidat druhému motoru a 
>> udržet i rychlost a výšku. Pak ale řekl "víte, co jste udělal 
>> špatně?" Nevěděl jsem. Letušky by vás nepochválily, podívejte se na 
>> umělý horizont. Letadlo letělo v náklonu. Pochopitelně. Ale už mi 
>> nedošlo, že musím i nohama pootočit směrovku, aby se náklon vyrovnal. 
>> No a pak dal všechno do pořádku, jen nefungovalo ILS. Nepřistál jsem 
>> ani náhodou.
>>
>> Martin Záruba
>>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20250410/6bb912c8/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list