<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p>Ano, cenovo drahsie. Ale ak je pan fanusik letectva tak
doporucujem ist si aspon raz urobit radost. Ponukaju nocne sadzby
pre neprofesionalnu verejnost. Obycajne mozete ist traja, takze sa
cena v pripade potreby rozpocita. <br>
</p>
<p>Je to uplne iny level. Stoji to za to. <br>
</p>
<p>b.</p>
<p><br>
</p>
<p><br>
</p>
<div class="moz-cite-prefix">On 10/04/2025 07:36, Martin Záruba
wrote:<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:3f285426-877c-4804-b3b1-923c38592ccc@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<p><font face="Arial">Neměl. Měl sice "prý" všechny ovládací prvky
jako A320, ale naklánět se neuměl. Plnohodnotný simulátor je
ale za trochu jinou cenu. I tak je to velmi zajímavý zážitek.
<br>
Já se ho přesně na to zeptal. On říkal, že ve dne bych si toho
určitě všiml, ale v noci, kdy nevidíte ven, často ne, protože
on i náklon 10 stupňů, když sedíte, moc nevadí, ale když si
stoupnete, je to hodně znát. <br>
Ale prý je ten simulátor natolik dobrý, že začínající piloti
na něm trénují. Je to mnohem levnější, než plnohodnotný
simulátor na letišti.</font><br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 9.4.2025 v 19:11 Lubor Otta
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:20250409191112.E3295471@centrum.cz">
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html; charset=UTF-8">
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Pane Záruba, ten
simulátor měl i naklápěcí sedačku?</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Četl jsem rozhovor
s operátorem nějakého takového simulátoru, psalo se tam že
při očekávaném tvrdém přistání raději vypne hydrauliku, aby
nepopraskaly hadice. Já si laicky představuji že ten váš
náklon by se na té sedačce měl projevit.</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Lubor</p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">______________________________________________________________<br>
> Od: "Martin Záruba" <a class="moz-txt-link-rfc2396E"
href="mailto:swz@volny.cz" moz-do-not-send="true"><swz@volny.cz></a><br>
> Komu: <a
class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">hw-list@list.hw.cz</a><br>
> Datum: 08.04.2025 10:06<br>
> Předmět: Re: ETCS<br>
></p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"><font face="Arial">Naprosto
souhlasím. </font></p>
<p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"><font face="Arial">A
abych se vrátil k článku o pilotech/strojnících, přidám
jednu vlastní zkušenost: Nikdy jsem neřídil opravdové
letadlo, mimo modelu, takže mírnou představu o aerodynamice
mám. Ale dostal jsem jako dárek 3 hodiny na simulátoru A320,
kde vedle mě seděl opravdový pilot, zjevně už v důchodu. Po
krátkém seznámení s tou obrovskou horou přístrojů jsem
snadno vzlétl, snadno letěl určítým kurzem a celkem snadno
pomocí ILS přistál. Dělal si ze mě legraci - vidíte, je to
snadné. Tak jsme zkusili, že mi bude dělat závady. Po vzletu
vysadil autopilot. To bylo celkem snadné. Udržel jsem celkem
kurz i výšku. Pak to ale bylo těžší. Vypnul jeden motor.
Letadlo pochopitelně začalo zatáčet, což bylo snadné
srovnat, přidat druhému motoru a udržet i rychlost a výšku.
Pak ale řekl "víte, co jste udělal špatně?" Nevěděl jsem.
Letušky by vás nepochválily, podívejte se na umělý horizont.
Letadlo letělo v náklonu. Pochopitelně. Ale už mi nedošlo,
že musím i nohama pootočit směrovku, aby se náklon vyrovnal.
No a pak dal všechno do pořádku, jen nefungovalo ILS.
Nepřistál jsem ani náhodou.</font></p>
<pre class="moz-signature">Martin Záruba</pre>
<br>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>