<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p>Ano, cenovo drahsie. Ale ak je pan fanusik letectva tak
      doporucujem ist si aspon raz urobit radost. Ponukaju nocne sadzby
      pre neprofesionalnu verejnost. Obycajne mozete ist traja, takze sa
      cena v pripade potreby rozpocita. <br>
    </p>
    <p>Je to uplne iny level. Stoji to za to. <br>
    </p>
    <p>b.</p>
    <p><br>
    </p>
    <p><br>
    </p>
    <div class="moz-cite-prefix">On 10/04/2025 07:36, Martin Záruba
      wrote:<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:3f285426-877c-4804-b3b1-923c38592ccc@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <p><font face="Arial">Neměl. Měl sice "prý" všechny ovládací prvky
          jako A320, ale naklánět se neuměl. Plnohodnotný simulátor je
          ale za trochu jinou cenu. I tak je to velmi zajímavý zážitek.
          <br>
          Já se ho přesně na to zeptal. On říkal, že ve dne bych si toho
          určitě všiml, ale v noci, kdy nevidíte ven, často ne, protože
          on i náklon 10 stupňů, když sedíte, moc nevadí, ale když si
          stoupnete, je to hodně znát. <br>
          Ale prý je ten simulátor natolik dobrý, že začínající piloti
          na něm trénují. Je to mnohem levnější, než plnohodnotný
          simulátor na letišti.</font><br>
      </p>
      <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 9.4.2025 v 19:11 Lubor Otta
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:20250409191112.E3295471@centrum.cz">
        <meta http-equiv="content-type"
          content="text/html; charset=UTF-8">
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Pane Záruba, ten
          simulátor měl i naklápěcí sedačku?</p>
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Četl jsem rozhovor
          s  operátorem nějakého takového simulátoru, psalo se tam že
          při očekávaném tvrdém přistání raději vypne hydrauliku, aby
          nepopraskaly hadice. Já si laicky představuji že ten váš
          náklon by se na té sedačce měl projevit.</p>
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">Lubor</p>
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"> </p>
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;">______________________________________________________________<br>
          > Od: "Martin Záruba" <a class="moz-txt-link-rfc2396E"
            href="mailto:swz@volny.cz" moz-do-not-send="true"><swz@volny.cz></a><br>
          > Komu: <a
            class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
            href="mailto:hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">hw-list@list.hw.cz</a><br>
          > Datum: 08.04.2025 10:06<br>
          > Předmět: Re: ETCS<br>
          ></p>
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"><font face="Arial">Naprosto
            souhlasím. </font></p>
        <p style="padding:0 0 0 0; margin:0 0 0 0;"><font face="Arial">A
            abych se vrátil k článku o pilotech/strojnících, přidám
            jednu vlastní zkušenost: Nikdy jsem neřídil opravdové
            letadlo, mimo modelu, takže mírnou představu o aerodynamice
            mám. Ale dostal jsem jako dárek 3 hodiny na simulátoru A320,
            kde vedle mě seděl opravdový pilot, zjevně už v důchodu. Po
            krátkém seznámení s tou obrovskou horou přístrojů jsem
            snadno vzlétl, snadno letěl určítým kurzem a celkem snadno
            pomocí ILS přistál. Dělal si ze mě legraci - vidíte, je to
            snadné. Tak jsme zkusili, že mi bude dělat závady. Po vzletu
            vysadil autopilot. To bylo celkem snadné. Udržel jsem celkem
            kurz i výšku. Pak to ale bylo těžší. Vypnul jeden motor.
            Letadlo pochopitelně začalo zatáčet, což bylo snadné
            srovnat, přidat druhému motoru a udržet i rychlost a výšku.
            Pak ale řekl "víte, co jste udělal špatně?" Nevěděl jsem.
            Letušky by vás nepochválily, podívejte se na umělý horizont.
            Letadlo letělo v náklonu. Pochopitelně. Ale už mi nedošlo,
            že musím i nohama pootočit směrovku, aby se náklon vyrovnal.
            No a pak dal všechno do pořádku, jen nefungovalo ILS.
            Nepřistál jsem ani náhodou.</font></p>
        <pre class="moz-signature">Martin Záruba</pre>
        <br>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>