Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Neděle Září 8 20:58:04 CEST 2024
Jaj, moje chyba.
Napsal jsem Zeeker, ale myslel jsem Nio.
Pardon.
PL
******************
Dne 8.9.2024 v 20:31 Jan Půhoný napsal(a):
> Tak jasne, netyka se to asi Tesel a aut co zname my, ale v tech obrich
> mestech to dava smysl:
>
> https://www.google.com/search?q=china+robotic+swap+station
> <https://www.google.com/search?q=china+robotic+swap+station&sca_esv=c4c1450a5839235a&rlz=1CDGOYI_enCZ1067CZ1067&hl=cs&udm=7&biw=375&bih=634&sxsrf=ADLYWIIXhdyYLe5DM1k7qgFaOdgcU5OemA%3A1725820156189&ei=_OzdZuaTC-uW9u8PsLaEkAQ&oq=china+robotic+swap+station&gs_lp=EhNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwIhpjaGluYSByb2JvdGljIHN3YXAgc3RhdGlvbjIFECEYoAEyBRAhGKABMgUQIRigAUi9QFDqCFjmPHAAeACQAQGYAZIBoAGCFaoBBDI5LjO4AQPIAQD4AQGYAh6gAuATwgILEAAYgAQYsAMYogTCAgQQIxgnwgIHECEYoAEYCsICBRAhGJ8FwgIIEAAYFhgeGA_CAgQQIRgVwgIIEAAYgAQYywHCAgoQABiABBgKGMsBwgIGEAAYDRgewgIIEAAYChgNGB6YAwCIBgGQBgGSBwQyNy4zoAebhwE&sclient=mobile-gws-wiz-serp>
>
> HP
>
>
>
> ne 8. 9. 2024 v 20:21 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:
>
> Sice jsem to už taky někde četl/slyšel, ale nějak se mi to nezdá.
> Ta auta mají baterky co kus to originál.
> Kromě Zeekeru, který s tím opravdu reálně přišel a je pár
> výměnných stanic i po Evropě, jsem to nikdy na žádném videu u
> jiných značek reálně neviděl.
>
> Musel by to být úplně jiný obchodní model.
> A taky malé auto bude mít určitě jinou baterku než velké auto.
> Některé používají technologii NMC, některé LFP, některé dokonce
> sodíkové baterky. Atd.
> A jak už jsem psal - z bateriových technologií se stala soutěžní
> disciplína. Který výrobce nabídne auto s lepší baterkou. To by
> tady vše šlo pryč.
>
> PL
>
> ****************
>
> Dne 8.9.2024 v 19:55 Jan Půhoný napsal(a):
>> V Číně robotická výměna battery packů normálně funguje. Auto se
>> kupuje bez baterky a výměna baterek je služba, třeba s nějakým
>> paušálem.
>>
>> HP
>>
>>
>> ne 8. 9. 2024 v 19:27 odesílatel Pavel Kořenský
>> <pavel.korensky na dator3.cz> napsal:
>>
>> Jo, vyměňovat battery packy třeba na každé pumpě, to by bylo
>> mnohem
>> lepší řešení. Umím si představit i nějaké středisko (třeba na
>> tom
>> sídlišti) kam se přijede a prázdná baterka se prohodí za plnou.
>> Ani by se to tam nemuselo nabíjet, ale pendloval by tam
>> nějaký kamion,
>> který by přivezl plné baterie, naložil prázdné a odvezl je
>> někam k
>> rozvodně/elektrárně na nabití.
>>
>> Zdraví PavelK
>>
>> Dne 08.09.2024 v 19:14 Jindrich Fucik napsal(a):
>> > Sázím na to, že Tesla bude poslední, kdo se přidá.
>> > V zásadě si dovedu úplně dobře představit, že by impulz šel
>> odsud.
>> > Máme tu bezvadná paneláková sídliště se zrušenýma centrálníma
>> > kotelnama. Pokud tu někdo prosadí swap, tak má šanci získat
>> dominanci.
>> > A automobilka v tom může být jen v roli partnera a podpory.
>> >
>> > Dne 08.09.2024 v 18:56 Petr Labaj napsal(a):
>> >> Je pravda, že BYD jako dnešní největší světový výrobce BEV
>> je snad
>> >> jediný, kdo by mohl trh nějak ovlivnit.
>> >> Možná ještě Tesla, která sice už je menší, ale zase se k
>> ní upírají
>> >> zraky a každý její nápad je defaultně považován za dobrý.
>> >> Do doby, než se prokáže, že není. Prostě presumpce úspěšnosti.
>> >>
>> >> PL
>> >>
>> >> ****************
>> >>
>> >> Dne 8.9.2024 v 18:16 Jindrich Fucik napsal(a):
>> >>> Dne 08.09.2024 v 15:22 Petr Labaj napsal(a):
>> >>>> Dne 8.9.2024 v 9:53 Jindrich Fucik napsal(a):
>> >>>>> Věřím v pochopení vyměňování baterek. Dá se s ním řešit
>> spoustu
>> >>>>> zajímavých věcí. Například swap station která má
>> nějakou volnou
>> >>>>> kapacitu jí může použít k "vyrovnávání sítě". Nebo,
>> chcete-li, na
>> >>>>> bohatnutí na tom, že někdy jsou záporné spotové ceny.
>> >>>> Bojím se, že tak to nedopadne. Časové okno příležitosti
>> na zavedení
>> >>>> něčeho takového možná bylo na začátku elektromobility,
>> kdyby na to
>> >>>> vznikl nějaký pružný standard.
>> >>>> Ale dneska se baterky staly konstrukční součástí auto a
>> jejich
>> >>>> řešení se stalo předmětem konkurenčního boje. Takže do
>> nějaké
>> >>>> unifikace přes více značek asi dneska nikdo nepůjde.
>> >>>> To by musela nějakou silou medvědí a brutálním tlakem
>> prosadit
>> >>>> nějaká fakt mocná organizace typu EU. A v to nevěřím,
>> lobbisti by
>> >>>> jim to rozmluvili.
>> >>>> Navíc vzhledem k pokroku v baterkách je nabíjecí doba
>> čím dál tím
>> >>>> menším problémem.
>> >>>
>> >>> Neříkej hop, dokud ti nepřeskočí. Čínská BYD swap
>> provozuje, je jen
>> >>> otázka času, kdy začne v Evropě a je jen otázka času, kdy
>> nachytají
>> >>> nějakého zelenáče na to, že se baterky ve swap dají
>> použít pro
>> >>> stabilizaci sítě. Že to vlastně budou metropolitní
>> baterie zadarmo.
>> >>>
>> >>> Mimochodem - jezdil jsem s tím a je to legrační, jak to
>> má takové ty
>> >>> čínské nedořešené detaily. Jako třeba že se hlasový
>> asistent probudí
>> >>> slovem BYD a nejde ukončit. To je super, protože každý,
>> koho vezete,
>> >>> tak se nejpozději do jedné minuty zeptá "tak co, jek se
>> ti s tím BYD
>> >>> jezdí?" a tak.
>>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240908/9dbffb4f/attachment-0001.htm>
Další informace o konferenci Hw-list