Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Září 8 20:58:04 CEST 2024


Jaj, moje chyba.
Napsal jsem Zeeker, ale myslel jsem Nio.
Pardon.

PL

******************

Dne 8.9.2024 v 20:31 Jan Půhoný napsal(a):
> Tak jasne, netyka se to asi Tesel a aut co zname my, ale v tech obrich 
> mestech to dava smysl:
>
> https://www.google.com/search?q=china+robotic+swap+station 
> <https://www.google.com/search?q=china+robotic+swap+station&sca_esv=c4c1450a5839235a&rlz=1CDGOYI_enCZ1067CZ1067&hl=cs&udm=7&biw=375&bih=634&sxsrf=ADLYWIIXhdyYLe5DM1k7qgFaOdgcU5OemA%3A1725820156189&ei=_OzdZuaTC-uW9u8PsLaEkAQ&oq=china+robotic+swap+station&gs_lp=EhNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwIhpjaGluYSByb2JvdGljIHN3YXAgc3RhdGlvbjIFECEYoAEyBRAhGKABMgUQIRigAUi9QFDqCFjmPHAAeACQAQGYAZIBoAGCFaoBBDI5LjO4AQPIAQD4AQGYAh6gAuATwgILEAAYgAQYsAMYogTCAgQQIxgnwgIHECEYoAEYCsICBRAhGJ8FwgIIEAAYFhgeGA_CAgQQIRgVwgIIEAAYgAQYywHCAgoQABiABBgKGMsBwgIGEAAYDRgewgIIEAAYChgNGB6YAwCIBgGQBgGSBwQyNy4zoAebhwE&sclient=mobile-gws-wiz-serp>
>
> HP
>
>
>
> ne 8. 9. 2024 v 20:21 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:
>
>     Sice jsem to už taky někde četl/slyšel, ale nějak se mi to nezdá.
>     Ta auta mají baterky co kus to originál.
>     Kromě Zeekeru, který s tím opravdu reálně přišel a je pár
>     výměnných stanic i po Evropě, jsem to nikdy na žádném videu u
>     jiných značek reálně neviděl.
>
>     Musel by to být úplně jiný obchodní model.
>     A taky malé auto bude mít určitě jinou baterku než velké auto.
>     Některé používají technologii NMC, některé LFP, některé dokonce
>     sodíkové baterky. Atd.
>     A jak už jsem psal - z bateriových technologií se stala soutěžní
>     disciplína. Který výrobce nabídne auto s lepší baterkou. To by
>     tady vše šlo pryč.
>
>     PL
>
>     ****************
>
>     Dne 8.9.2024 v 19:55 Jan Půhoný napsal(a):
>>     V Číně robotická výměna battery packů normálně funguje. Auto se
>>     kupuje bez baterky a výměna baterek je služba, třeba s nějakým
>>     paušálem.
>>
>>     HP
>>
>>
>>     ne 8. 9. 2024 v 19:27 odesílatel Pavel Kořenský
>>     <pavel.korensky na dator3.cz> napsal:
>>
>>         Jo, vyměňovat battery packy třeba na každé pumpě, to by bylo
>>         mnohem
>>         lepší řešení. Umím si představit i nějaké středisko (třeba na
>>         tom
>>         sídlišti) kam se přijede a prázdná baterka se prohodí za plnou.
>>         Ani by se to tam nemuselo nabíjet, ale pendloval by tam
>>         nějaký kamion,
>>         který by přivezl plné baterie, naložil prázdné a odvezl je
>>         někam k
>>         rozvodně/elektrárně na nabití.
>>
>>         Zdraví PavelK
>>
>>         Dne 08.09.2024 v 19:14 Jindrich Fucik napsal(a):
>>         > Sázím na to, že Tesla bude poslední, kdo se přidá.
>>         > V zásadě si dovedu úplně dobře představit, že by impulz šel
>>         odsud.
>>         > Máme tu bezvadná paneláková sídliště se zrušenýma centrálníma
>>         > kotelnama. Pokud tu někdo prosadí swap, tak má šanci získat
>>         dominanci.
>>         > A automobilka v tom může být jen v roli partnera a podpory.
>>         >
>>         > Dne 08.09.2024 v 18:56 Petr Labaj napsal(a):
>>         >> Je pravda, že BYD jako dnešní největší světový výrobce BEV
>>         je snad
>>         >> jediný, kdo by mohl trh nějak ovlivnit.
>>         >> Možná ještě Tesla, která sice už je menší, ale zase se k
>>         ní upírají
>>         >> zraky a každý její nápad je defaultně považován za dobrý.
>>         >> Do doby, než se prokáže, že není. Prostě presumpce úspěšnosti.
>>         >>
>>         >> PL
>>         >>
>>         >> ****************
>>         >>
>>         >> Dne 8.9.2024 v 18:16 Jindrich Fucik napsal(a):
>>         >>> Dne 08.09.2024 v 15:22 Petr Labaj napsal(a):
>>         >>>> Dne 8.9.2024 v 9:53 Jindrich Fucik napsal(a):
>>         >>>>> Věřím v pochopení vyměňování baterek. Dá se s ním řešit
>>         spoustu
>>         >>>>> zajímavých věcí. Například swap station která má
>>         nějakou volnou
>>         >>>>> kapacitu jí může použít k "vyrovnávání sítě". Nebo,
>>         chcete-li, na
>>         >>>>> bohatnutí na tom, že někdy jsou záporné spotové ceny.
>>         >>>> Bojím se, že tak to nedopadne. Časové okno příležitosti
>>         na zavedení
>>         >>>> něčeho takového možná bylo na začátku elektromobility,
>>         kdyby na to
>>         >>>> vznikl nějaký pružný standard.
>>         >>>> Ale dneska se baterky staly konstrukční součástí auto a
>>         jejich
>>         >>>> řešení se stalo předmětem konkurenčního boje. Takže do
>>         nějaké
>>         >>>> unifikace přes více značek asi dneska nikdo nepůjde.
>>         >>>> To by musela nějakou silou medvědí a brutálním tlakem
>>         prosadit
>>         >>>> nějaká fakt mocná organizace typu EU. A v to nevěřím,
>>         lobbisti by
>>         >>>> jim to rozmluvili.
>>         >>>> Navíc vzhledem k pokroku v baterkách je nabíjecí doba
>>         čím dál tím
>>         >>>> menším problémem.
>>         >>>
>>         >>> Neříkej hop, dokud ti nepřeskočí. Čínská BYD swap
>>         provozuje, je jen
>>         >>> otázka času, kdy začne v Evropě a je jen otázka času, kdy
>>         nachytají
>>         >>> nějakého zelenáče na to, že se baterky ve swap dají
>>         použít pro
>>         >>> stabilizaci sítě. Že to vlastně budou metropolitní
>>         baterie zadarmo.
>>         >>>
>>         >>> Mimochodem - jezdil jsem s tím a je to legrační, jak to
>>         má takové ty
>>         >>> čínské nedořešené detaily. Jako třeba že se hlasový
>>         asistent probudí
>>         >>> slovem BYD a nejde ukončit. To je super, protože každý,
>>         koho vezete,
>>         >>> tak se nejpozději do jedné minuty zeptá "tak co, jek se
>>         ti s tím BYD
>>         >>> jezdí?" a tak.
>>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240908/9dbffb4f/attachment-0001.htm>


Další informace o konferenci Hw-list