Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Neděle Září 8 20:21:29 CEST 2024
Sice jsem to už taky někde četl/slyšel, ale nějak se mi to nezdá.
Ta auta mají baterky co kus to originál.
Kromě Zeekeru, který s tím opravdu reálně přišel a je pár výměnných
stanic i po Evropě, jsem to nikdy na žádném videu u jiných značek reálně
neviděl.
Musel by to být úplně jiný obchodní model.
A taky malé auto bude mít určitě jinou baterku než velké auto.
Některé používají technologii NMC, některé LFP, některé dokonce sodíkové
baterky. Atd.
A jak už jsem psal - z bateriových technologií se stala soutěžní
disciplína. Který výrobce nabídne auto s lepší baterkou. To by tady vše
šlo pryč.
PL
****************
Dne 8.9.2024 v 19:55 Jan Půhoný napsal(a):
> V Číně robotická výměna battery packů normálně funguje. Auto se kupuje
> bez baterky a výměna baterek je služba, třeba s nějakým paušálem.
>
> HP
>
>
> ne 8. 9. 2024 v 19:27 odesílatel Pavel Kořenský
> <pavel.korensky na dator3.cz> napsal:
>
> Jo, vyměňovat battery packy třeba na každé pumpě, to by bylo mnohem
> lepší řešení. Umím si představit i nějaké středisko (třeba na tom
> sídlišti) kam se přijede a prázdná baterka se prohodí za plnou.
> Ani by se to tam nemuselo nabíjet, ale pendloval by tam nějaký
> kamion,
> který by přivezl plné baterie, naložil prázdné a odvezl je někam k
> rozvodně/elektrárně na nabití.
>
> Zdraví PavelK
>
> Dne 08.09.2024 v 19:14 Jindrich Fucik napsal(a):
> > Sázím na to, že Tesla bude poslední, kdo se přidá.
> > V zásadě si dovedu úplně dobře představit, že by impulz šel odsud.
> > Máme tu bezvadná paneláková sídliště se zrušenýma centrálníma
> > kotelnama. Pokud tu někdo prosadí swap, tak má šanci získat
> dominanci.
> > A automobilka v tom může být jen v roli partnera a podpory.
> >
> > Dne 08.09.2024 v 18:56 Petr Labaj napsal(a):
> >> Je pravda, že BYD jako dnešní největší světový výrobce BEV je snad
> >> jediný, kdo by mohl trh nějak ovlivnit.
> >> Možná ještě Tesla, která sice už je menší, ale zase se k ní
> upírají
> >> zraky a každý její nápad je defaultně považován za dobrý.
> >> Do doby, než se prokáže, že není. Prostě presumpce úspěšnosti.
> >>
> >> PL
> >>
> >> ****************
> >>
> >> Dne 8.9.2024 v 18:16 Jindrich Fucik napsal(a):
> >>> Dne 08.09.2024 v 15:22 Petr Labaj napsal(a):
> >>>> Dne 8.9.2024 v 9:53 Jindrich Fucik napsal(a):
> >>>>> Věřím v pochopení vyměňování baterek. Dá se s ním řešit spoustu
> >>>>> zajímavých věcí. Například swap station která má nějakou volnou
> >>>>> kapacitu jí může použít k "vyrovnávání sítě". Nebo,
> chcete-li, na
> >>>>> bohatnutí na tom, že někdy jsou záporné spotové ceny.
> >>>> Bojím se, že tak to nedopadne. Časové okno příležitosti na
> zavedení
> >>>> něčeho takového možná bylo na začátku elektromobility, kdyby
> na to
> >>>> vznikl nějaký pružný standard.
> >>>> Ale dneska se baterky staly konstrukční součástí auto a jejich
> >>>> řešení se stalo předmětem konkurenčního boje. Takže do nějaké
> >>>> unifikace přes více značek asi dneska nikdo nepůjde.
> >>>> To by musela nějakou silou medvědí a brutálním tlakem prosadit
> >>>> nějaká fakt mocná organizace typu EU. A v to nevěřím,
> lobbisti by
> >>>> jim to rozmluvili.
> >>>> Navíc vzhledem k pokroku v baterkách je nabíjecí doba čím dál
> tím
> >>>> menším problémem.
> >>>
> >>> Neříkej hop, dokud ti nepřeskočí. Čínská BYD swap provozuje,
> je jen
> >>> otázka času, kdy začne v Evropě a je jen otázka času, kdy
> nachytají
> >>> nějakého zelenáče na to, že se baterky ve swap dají použít pro
> >>> stabilizaci sítě. Že to vlastně budou metropolitní baterie
> zadarmo.
> >>>
> >>> Mimochodem - jezdil jsem s tím a je to legrační, jak to má
> takové ty
> >>> čínské nedořešené detaily. Jako třeba že se hlasový asistent
> probudí
> >>> slovem BYD a nejde ukončit. To je super, protože každý, koho
> vezete,
> >>> tak se nejpozději do jedné minuty zeptá "tak co, jek se ti s
> tím BYD
> >>> jezdí?" a tak.
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240908/27802147/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list