Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Září 8 20:21:29 CEST 2024


Sice jsem to už taky někde četl/slyšel, ale nějak se mi to nezdá.
Ta auta mají baterky co kus to originál.
Kromě Zeekeru, který s tím opravdu reálně přišel a je pár výměnných 
stanic i po Evropě, jsem to nikdy na žádném videu u jiných značek reálně 
neviděl.

Musel by to být úplně jiný obchodní model.
A taky malé auto bude mít určitě jinou baterku než velké auto.
Některé používají technologii NMC, některé LFP, některé dokonce sodíkové 
baterky. Atd.
A jak už jsem psal - z bateriových technologií se stala soutěžní 
disciplína. Který výrobce nabídne auto s lepší baterkou. To by tady vše 
šlo pryč.

PL

****************

Dne 8.9.2024 v 19:55 Jan Půhoný napsal(a):
> V Číně robotická výměna battery packů normálně funguje. Auto se kupuje 
> bez baterky a výměna baterek je služba, třeba s nějakým paušálem.
>
> HP
>
>
> ne 8. 9. 2024 v 19:27 odesílatel Pavel Kořenský 
> <pavel.korensky na dator3.cz> napsal:
>
>     Jo, vyměňovat battery packy třeba na každé pumpě, to by bylo mnohem
>     lepší řešení. Umím si představit i nějaké středisko (třeba na tom
>     sídlišti) kam se přijede a prázdná baterka se prohodí za plnou.
>     Ani by se to tam nemuselo nabíjet, ale pendloval by tam nějaký
>     kamion,
>     který by přivezl plné baterie, naložil prázdné a odvezl je někam k
>     rozvodně/elektrárně na nabití.
>
>     Zdraví PavelK
>
>     Dne 08.09.2024 v 19:14 Jindrich Fucik napsal(a):
>     > Sázím na to, že Tesla bude poslední, kdo se přidá.
>     > V zásadě si dovedu úplně dobře představit, že by impulz šel odsud.
>     > Máme tu bezvadná paneláková sídliště se zrušenýma centrálníma
>     > kotelnama. Pokud tu někdo prosadí swap, tak má šanci získat
>     dominanci.
>     > A automobilka v tom může být jen v roli partnera a podpory.
>     >
>     > Dne 08.09.2024 v 18:56 Petr Labaj napsal(a):
>     >> Je pravda, že BYD jako dnešní největší světový výrobce BEV je snad
>     >> jediný, kdo by mohl trh nějak ovlivnit.
>     >> Možná ještě Tesla, která sice už je menší, ale zase se k ní
>     upírají
>     >> zraky a každý její nápad je defaultně považován za dobrý.
>     >> Do doby, než se prokáže, že není. Prostě presumpce úspěšnosti.
>     >>
>     >> PL
>     >>
>     >> ****************
>     >>
>     >> Dne 8.9.2024 v 18:16 Jindrich Fucik napsal(a):
>     >>> Dne 08.09.2024 v 15:22 Petr Labaj napsal(a):
>     >>>> Dne 8.9.2024 v 9:53 Jindrich Fucik napsal(a):
>     >>>>> Věřím v pochopení vyměňování baterek. Dá se s ním řešit spoustu
>     >>>>> zajímavých věcí. Například swap station která má nějakou volnou
>     >>>>> kapacitu jí může použít k "vyrovnávání sítě". Nebo,
>     chcete-li, na
>     >>>>> bohatnutí na tom, že někdy jsou záporné spotové ceny.
>     >>>> Bojím se, že tak to nedopadne. Časové okno příležitosti na
>     zavedení
>     >>>> něčeho takového možná bylo na začátku elektromobility, kdyby
>     na to
>     >>>> vznikl nějaký pružný standard.
>     >>>> Ale dneska se baterky staly konstrukční součástí auto a jejich
>     >>>> řešení se stalo předmětem konkurenčního boje. Takže do nějaké
>     >>>> unifikace přes více značek asi dneska nikdo nepůjde.
>     >>>> To by musela nějakou silou medvědí a brutálním tlakem prosadit
>     >>>> nějaká fakt mocná organizace typu EU. A v to nevěřím,
>     lobbisti by
>     >>>> jim to rozmluvili.
>     >>>> Navíc vzhledem k pokroku v baterkách je nabíjecí doba čím dál
>     tím
>     >>>> menším problémem.
>     >>>
>     >>> Neříkej hop, dokud ti nepřeskočí. Čínská BYD swap provozuje,
>     je jen
>     >>> otázka času, kdy začne v Evropě a je jen otázka času, kdy
>     nachytají
>     >>> nějakého zelenáče na to, že se baterky ve swap dají použít pro
>     >>> stabilizaci sítě. Že to vlastně budou metropolitní baterie
>     zadarmo.
>     >>>
>     >>> Mimochodem - jezdil jsem s tím a je to legrační, jak to má
>     takové ty
>     >>> čínské nedořešené detaily. Jako třeba že se hlasový asistent
>     probudí
>     >>> slovem BYD a nejde ukončit. To je super, protože každý, koho
>     vezete,
>     >>> tak se nejpozději do jedné minuty zeptá "tak co, jek se ti s
>     tím BYD
>     >>> jezdí?" a tak.
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240908/27802147/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list