<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Sice jsem to už taky někde četl/slyšel, ale nějak se mi to nezdá.<br>
Ta auta mají baterky co kus to originál.<br>
Kromě Zeekeru, který s tím opravdu reálně přišel a je pár výměnných
stanic i po Evropě, jsem to nikdy na žádném videu u jiných značek
reálně neviděl.<br>
<br>
Musel by to být úplně jiný obchodní model.<br>
A taky malé auto bude mít určitě jinou baterku než velké auto.<br>
Některé používají technologii NMC, některé LFP, některé dokonce
sodíkové baterky. Atd.<br>
A jak už jsem psal - z bateriových technologií se stala soutěžní
disciplína. Který výrobce nabídne auto s lepší baterkou. To by tady
vše šlo pryč.<br>
<br>
PL<br>
<br>
****************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 8.9.2024 v 19:55 Jan Půhoný
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAEwSxSE+p-58ojs92FiLfJTcjk04Hi-Ov6MWuVeqBje8-mQPZw@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="auto">V Číně robotická výměna battery packů normálně
funguje. Auto se kupuje bez baterky a výměna baterek je služba,
třeba s nějakým paušálem.</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">HP</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">ne 8. 9. 2024 v 19:27
odesílatel Pavel Kořenský <<a
href="mailto:pavel.korensky@dator3.cz"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">pavel.korensky@dator3.cz</a>>
napsal:<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
0.8ex;border-left-width:1px;border-left-style:solid;padding-left:1ex;border-left-color:rgb(204,204,204)">Jo,
vyměňovat battery packy třeba na každé pumpě, to by bylo
mnohem <br>
lepší řešení. Umím si představit i nějaké středisko (třeba
na tom <br>
sídlišti) kam se přijede a prázdná baterka se prohodí za
plnou.<br>
Ani by se to tam nemuselo nabíjet, ale pendloval by tam
nějaký kamion, <br>
který by přivezl plné baterie, naložil prázdné a odvezl je
někam k <br>
rozvodně/elektrárně na nabití.<br>
<br>
Zdraví PavelK<br>
<br>
Dne 08.09.2024 v 19:14 Jindrich Fucik napsal(a):<br>
> Sázím na to, že Tesla bude poslední, kdo se přidá.<br>
> V zásadě si dovedu úplně dobře představit, že by impulz
šel odsud. <br>
> Máme tu bezvadná paneláková sídliště se zrušenýma
centrálníma <br>
> kotelnama. Pokud tu někdo prosadí swap, tak má šanci
získat dominanci. <br>
> A automobilka v tom může být jen v roli partnera a
podpory.<br>
><br>
> Dne 08.09.2024 v 18:56 Petr Labaj napsal(a):<br>
>> Je pravda, že BYD jako dnešní největší světový
výrobce BEV je snad <br>
>> jediný, kdo by mohl trh nějak ovlivnit.<br>
>> Možná ještě Tesla, která sice už je menší, ale zase
se k ní upírají <br>
>> zraky a každý její nápad je defaultně považován za
dobrý.<br>
>> Do doby, než se prokáže, že není. Prostě presumpce
úspěšnosti.<br>
>><br>
>> PL<br>
>><br>
>> ****************<br>
>><br>
>> Dne 8.9.2024 v 18:16 Jindrich Fucik napsal(a):<br>
>>> Dne 08.09.2024 v 15:22 Petr Labaj napsal(a):<br>
>>>> Dne 8.9.2024 v 9:53 Jindrich Fucik
napsal(a):<br>
>>>>> Věřím v pochopení vyměňování baterek.
Dá se s ním řešit spoustu <br>
>>>>> zajímavých věcí. Například swap station
která má nějakou volnou <br>
>>>>> kapacitu jí může použít k "vyrovnávání
sítě". Nebo, chcete-li, na <br>
>>>>> bohatnutí na tom, že někdy jsou záporné
spotové ceny.<br>
>>>> Bojím se, že tak to nedopadne. Časové okno
příležitosti na zavedení <br>
>>>> něčeho takového možná bylo na začátku
elektromobility, kdyby na to <br>
>>>> vznikl nějaký pružný standard.<br>
>>>> Ale dneska se baterky staly konstrukční
součástí auto a jejich <br>
>>>> řešení se stalo předmětem konkurenčního
boje. Takže do nějaké <br>
>>>> unifikace přes více značek asi dneska nikdo
nepůjde.<br>
>>>> To by musela nějakou silou medvědí a
brutálním tlakem prosadit <br>
>>>> nějaká fakt mocná organizace typu EU. A v
to nevěřím, lobbisti by <br>
>>>> jim to rozmluvili.<br>
>>>> Navíc vzhledem k pokroku v baterkách je
nabíjecí doba čím dál tím <br>
>>>> menším problémem.<br>
>>><br>
>>> Neříkej hop, dokud ti nepřeskočí. Čínská BYD
swap provozuje, je jen <br>
>>> otázka času, kdy začne v Evropě a je jen otázka
času, kdy nachytají <br>
>>> nějakého zelenáče na to, že se baterky ve swap
dají použít pro <br>
>>> stabilizaci sítě. Že to vlastně budou
metropolitní baterie zadarmo.<br>
>>><br>
>>> Mimochodem - jezdil jsem s tím a je to
legrační, jak to má takové ty <br>
>>> čínské nedořešené detaily. Jako třeba že se
hlasový asistent probudí <br>
>>> slovem BYD a nejde ukončit. To je super,
protože každý, koho vezete, <br>
>>> tak se nejpozději do jedné minuty zeptá "tak
co, jek se ti s tím BYD <br>
>>> jezdí?" a tak.<br>
</blockquote>
</div>
</div>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>