<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Sice jsem to už taky někde četl/slyšel, ale nějak se mi to nezdá.<br>
    Ta auta mají baterky co kus to originál.<br>
    Kromě Zeekeru, který s tím opravdu reálně přišel a je pár výměnných
    stanic i po Evropě, jsem to nikdy na žádném videu u jiných značek
    reálně neviděl.<br>
    <br>
    Musel by to být úplně jiný obchodní model.<br>
    A taky malé auto bude mít určitě jinou baterku než velké auto.<br>
    Některé používají technologii NMC, některé LFP, některé dokonce
    sodíkové baterky. Atd.<br>
    A jak už jsem psal - z bateriových technologií se stala soutěžní
    disciplína. Který výrobce nabídne auto s lepší baterkou. To by tady
    vše šlo pryč.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    ****************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 8.9.2024 v 19:55 Jan Půhoný
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAEwSxSE+p-58ojs92FiLfJTcjk04Hi-Ov6MWuVeqBje8-mQPZw@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="auto">V Číně robotická výměna battery packů normálně
        funguje. Auto se kupuje bez baterky a výměna baterek je služba,
        třeba s nějakým paušálem.</div>
      <div dir="auto"><br>
      </div>
      <div dir="auto">HP</div>
      <div><br>
      </div>
      <div><br>
        <div class="gmail_quote">
          <div dir="ltr" class="gmail_attr">ne 8. 9. 2024 v 19:27
            odesílatel Pavel Kořenský <<a
              href="mailto:pavel.korensky@dator3.cz"
              moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">pavel.korensky@dator3.cz</a>>
            napsal:<br>
          </div>
          <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
0.8ex;border-left-width:1px;border-left-style:solid;padding-left:1ex;border-left-color:rgb(204,204,204)">Jo,
            vyměňovat battery packy třeba na každé pumpě, to by bylo
            mnohem <br>
            lepší řešení. Umím si představit i nějaké středisko (třeba
            na tom <br>
            sídlišti) kam se přijede a prázdná baterka se prohodí za
            plnou.<br>
            Ani by se to tam nemuselo nabíjet, ale pendloval by tam
            nějaký kamion, <br>
            který by přivezl plné baterie, naložil prázdné a odvezl je
            někam k <br>
            rozvodně/elektrárně na nabití.<br>
            <br>
            Zdraví PavelK<br>
            <br>
            Dne 08.09.2024 v 19:14 Jindrich Fucik napsal(a):<br>
            > Sázím na to, že Tesla bude poslední, kdo se přidá.<br>
            > V zásadě si dovedu úplně dobře představit, že by impulz
            šel odsud. <br>
            > Máme tu bezvadná paneláková sídliště se zrušenýma
            centrálníma <br>
            > kotelnama. Pokud tu někdo prosadí swap, tak má šanci
            získat dominanci. <br>
            > A automobilka v tom může být jen v roli partnera a
            podpory.<br>
            ><br>
            > Dne 08.09.2024 v 18:56 Petr Labaj napsal(a):<br>
            >> Je pravda, že BYD jako dnešní největší světový
            výrobce BEV je snad <br>
            >> jediný, kdo by mohl trh nějak ovlivnit.<br>
            >> Možná ještě Tesla, která sice už je menší, ale zase
            se k ní upírají <br>
            >> zraky a každý její nápad je defaultně považován za
            dobrý.<br>
            >> Do doby, než se prokáže, že není. Prostě presumpce
            úspěšnosti.<br>
            >><br>
            >> PL<br>
            >><br>
            >> ****************<br>
            >><br>
            >> Dne 8.9.2024 v 18:16 Jindrich Fucik napsal(a):<br>
            >>> Dne 08.09.2024 v 15:22 Petr Labaj napsal(a):<br>
            >>>> Dne 8.9.2024 v 9:53 Jindrich Fucik
            napsal(a):<br>
            >>>>> Věřím v pochopení vyměňování baterek.
            Dá se s ním řešit spoustu <br>
            >>>>> zajímavých věcí. Například swap station
            která má nějakou volnou <br>
            >>>>> kapacitu jí může použít k "vyrovnávání
            sítě". Nebo, chcete-li, na <br>
            >>>>> bohatnutí na tom, že někdy jsou záporné
            spotové ceny.<br>
            >>>> Bojím se, že tak to nedopadne. Časové okno
            příležitosti na zavedení <br>
            >>>> něčeho takového možná bylo na začátku
            elektromobility, kdyby na to <br>
            >>>> vznikl nějaký pružný standard.<br>
            >>>> Ale dneska se baterky staly konstrukční
            součástí auto a jejich <br>
            >>>> řešení se stalo předmětem konkurenčního
            boje. Takže do nějaké <br>
            >>>> unifikace přes více značek asi dneska nikdo
            nepůjde.<br>
            >>>> To by musela nějakou silou medvědí a
            brutálním tlakem prosadit <br>
            >>>> nějaká fakt mocná organizace typu EU. A v
            to nevěřím, lobbisti by <br>
            >>>> jim to rozmluvili.<br>
            >>>> Navíc vzhledem k pokroku v baterkách je
            nabíjecí doba čím dál tím <br>
            >>>> menším problémem.<br>
            >>><br>
            >>> Neříkej hop, dokud ti nepřeskočí. Čínská BYD
            swap provozuje, je jen <br>
            >>> otázka času, kdy začne v Evropě a je jen otázka
            času, kdy nachytají <br>
            >>> nějakého zelenáče na to, že se baterky ve swap
            dají použít pro <br>
            >>> stabilizaci sítě. Že to vlastně budou
            metropolitní baterie zadarmo.<br>
            >>><br>
            >>> Mimochodem - jezdil jsem s tím a je to
            legrační, jak to má takové ty <br>
            >>> čínské nedořešené detaily. Jako třeba že se
            hlasový asistent probudí <br>
            >>> slovem BYD a nejde ukončit. To je super,
            protože každý, koho vezete, <br>
            >>> tak se nejpozději do jedné minuty zeptá "tak
            co, jek se ti s tím BYD <br>
            >>> jezdí?" a tak.<br>
          </blockquote>
        </div>
      </div>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>