Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Sobota Září 7 23:52:57 CEST 2024
Ale přece ten obrázek nebyl o výrobních nákladech auta. Ale o efektivitě
využití elektřiny od procesu výroby po její uplatnění na kolech.
A myslím, že celkem odpovídal realitě. Kolik berou průměrně BEV je
obecně známo, že má Toyota Mirai spotřebu kolem 1kg/100km je taky celkem
respektovaný údaj.
To s omezenou životností baterky je oblíbený argument těch, kteří s
velkokapacitními baterkami nemají reálnou zkušenost (bez urážky, myslím
to věcně a technicky).
Zatím to u elektromobilů vypadá spíš na to, že baterka bude to poslední,
co odejde. Že dřív odejde podvozek, shnije kastle, nebo to řidič opře
někde o strom.
A i kdyby došlo na nejhorší, tak nová baterka do Tesly vyjde levněji než
nový motor na Superba nebo Passata.
V čem ale u BEV problém určitě je, to je rychlé morální zastarávání.
Způsobené velmi rychlým vývojem.
Už se to skoro dostává po podobné kategorie jako elektronika, kdy starý
mobil nebo počítač je téměř bez ceny, protože nový je levnější a výrazně
lepší.
PL
*******************
Dne 7.9.2024 v 22:57 Miroslav Šinko napsal(a):
> Urcite.. neobhajujem vodik, viem o vodikovych clankoch minimum. Kde
> vidim problem v obrazkoch, je to, ze spalovaci ropny motor, sa musi
> vyrobit a potom je uz trvanlivy. Elektromotor tiez, vodikovy aj s
> clankom tiez. Do vsetkych treba dostat energiu, t.j. naliat
> benzin/naftu, natlacit "elektrinu", naplnit vodik. Ak by obrazky
> ukazovali vsetko toto, ok. Ale kym nadrz ropaka a flasa na vodik,
> spolu s cely motorom su trvanlive, tak bateria, v zmysle nadrz na
> elektrinu nie je. Ano, spalovaky maju prevadzkove naklady, olej,
> rozvody, apod.. vodikove clanky neviem, elektromotory asi roky nemaju
> problem. Narozdiel od bateriek, co je nadrz pre elektrinu. A prave s
> nadrzou nie su ziadne, max minimalne, naklady pri ropakoch a vodkoch.
> Obrazok, ktory toto nezohladnuje povazujem za ucelovy.
>
> miro
>
> Používateľ AZE <aze na seznam.cz> sobota 7. septembra 2024 napísal:
>
> Ano. A také proces výroby palivových článků, filtrů pro kyslík,
> tlakových nádob a i těch baterií, ty tam jsou také, i když menší.
> aze
> *From:* Miroslav Šinko <mailto:sinkomiro na gmail.com>
> *Sent:* Saturday, September 07, 2024 10:14 PM
> *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil vs. auto na vodík
> Tiez vidim v povodnom obrazku ucelovu skratku ako elektricka
> energia ide rovno do auta, oproti okluke, ako sa do auta dostane
> vodik. Spravodlivo by bolo treba dokreslit proces vyroby baterky,
> kym sa dostane do auta.
> miro
>
> Používateľ d.petr <d.petr na post.cz> sobota 7. septembra 2024 napísal:
>
> Já naopak považuji baterková auta za slepou cestu, která bude
> časem opuštěna.
> P.
>
>
> Petr Labaj napsal(a) dne 06. 09. 24 v 22:13:
> > Snad v pátek snesete menší obrázek.
> >
> > Jsem dlouhodobě velkým skeptikem kolem využití H2 v dopravě.
> > V individuální úplně, ale i v těžké (kamiony, lokomotivy).
> >
> > Na solárnickém fóru se objevil tenhle pěkný obrázek.
> > U vymazlené Toyoty je to celkem očekávaný výsledek, věnují
> se tomu dlouho.
> > Ale u toho BMW mi to naopak přijde jako úplná tragédie.
> > Že by Evropa zaspala nejen v elektromobilech, ale i v autech
> na vodík?
> >
> > PL
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240907/da6aa40d/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list