<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Ale přece ten obrázek nebyl o výrobních nákladech auta. Ale o
    efektivitě využití elektřiny od procesu výroby po její uplatnění na
    kolech.<br>
    A myslím, že celkem odpovídal realitě. Kolik berou průměrně BEV je
    obecně známo, že má Toyota Mirai spotřebu kolem 1kg/100km je taky
    celkem respektovaný údaj.<br>
    <br>
    To s omezenou životností baterky je oblíbený argument těch, kteří s
    velkokapacitními baterkami nemají reálnou zkušenost (bez urážky,
    myslím to věcně a technicky).<br>
    Zatím to u elektromobilů vypadá spíš na to, že baterka bude to
    poslední, co odejde. Že dřív odejde podvozek, shnije kastle, nebo to
    řidič opře někde o strom.<br>
    A i kdyby došlo na nejhorší, tak nová baterka do Tesly vyjde levněji
    než nový motor na Superba nebo Passata.<br>
    <br>
    V čem ale u BEV problém určitě je, to je rychlé morální zastarávání.
    Způsobené velmi rychlým vývojem.<br>
    Už se to skoro dostává po podobné kategorie jako elektronika, kdy
    starý mobil nebo počítač je téměř bez ceny, protože nový je levnější
    a výrazně lepší.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    *******************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 7.9.2024 v 22:57 Miroslav Šinko
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAAo4E4ic2=F2S4Rf9dq-tsBp3z8BX3uRD9pfYwF2S44nj5HfwQ@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Urcite.. neobhajujem vodik, viem o vodikovych clankoch minimum.
      Kde vidim problem v obrazkoch, je to, ze spalovaci ropny motor, sa
      musi vyrobit a potom je uz trvanlivy. Elektromotor tiez, vodikovy
      aj s clankom tiez. Do vsetkych treba dostat energiu, t.j. naliat
      benzin/naftu, natlacit "elektrinu", naplnit vodik. Ak by obrazky
      ukazovali vsetko toto, ok. Ale kym nadrz ropaka a flasa na vodik,
      spolu s cely motorom su trvanlive, tak bateria, v zmysle nadrz na
      elektrinu nie je. Ano, spalovaky maju prevadzkove naklady, olej,
      rozvody, apod.. vodikove clanky neviem, elektromotory asi roky
      nemaju problem. Narozdiel od bateriek, co je nadrz pre elektrinu.
      A prave s nadrzou nie su ziadne, max minimalne, naklady pri
      ropakoch a vodkoch. Obrazok, ktory toto nezohladnuje povazujem za
      ucelovy. 
      <div><br>
      </div>
      <div>miro<br>
        <br>
        Používateľ AZE <<a href="mailto:aze@seznam.cz"
          moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">aze@seznam.cz</a>>
        sobota 7. septembra 2024 napísal:<br>
        <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
          .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
          <div dir="ltr">
            <div dir="ltr">
              <div
                style="FONT-SIZE:10pt;FONT-FAMILY:'Arial';COLOR:#000000">
                <div>Ano. A také proces výroby palivových článků, filtrů
                  pro kyslík, tlakových nádob a i těch baterií, ty tam
                  jsou také, i když menší.</div>
                <div>aze</div>
                <div
style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline">
                  <div style="FONT:10pt tahoma">
                    <div> </div>
                    <div style="BACKGROUND:#f5f5f5">
                      <div><b>From:</b> <a title="sinkomiro@gmail.com"
                          href="mailto:sinkomiro@gmail.com"
                          target="_blank" moz-do-not-send="true">Miroslav
                          Šinko</a> </div>
                      <div><b>Sent:</b> Saturday, September 07, 2024
                        10:14 PM</div>
                      <div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz"
                          href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
                          target="_blank" moz-do-not-send="true">HW-news</a>
                      </div>
                      <div><b>Subject:</b> Re: [OT] Elektromobil vs.
                        auto na vodík</div>
                    </div>
                  </div>
                  <div> </div>
                </div>
                <div
style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline">Tiez
                  vidim v povodnom obrazku ucelovu skratku ako
                  elektricka energia ide rovno do auta, oproti okluke,
                  ako sa do auta dostane vodik. Spravodlivo by bolo
                  treba dokreslit proces vyroby baterky, kym sa dostane
                  do auta.
                  <div> </div>
                  <div>
                    <div> </div>
                    <div>miro<br>
                      <br>
                      Používateľ d.petr <<a
                        href="mailto:d.petr@post.cz" target="_blank"
                        moz-do-not-send="true"
                        class="moz-txt-link-freetext">d.petr@post.cz</a>>
                      sobota 7. septembra 2024 napísal:<br>
                      <blockquote class="gmail_quote"
                        style="PADDING-LEFT:1ex;MARGIN:0px 0px 0px
                        0.8ex;BORDER-LEFT:#ccc 1px solid">Já naopak
                        považuji baterková auta za slepou cestu, která
                        bude časem opuštěna.<br>
                        P.<br>
                        <br>
                        <br>
                        Petr Labaj napsal(a) dne 06. 09. 24 v 22:13:<br>
                        > Snad v pátek snesete menší obrázek.<br>
                        > <br>
                        > Jsem dlouhodobě velkým skeptikem kolem
                        využití H2 v dopravě.<br>
                        > V individuální úplně, ale i v těžké
                        (kamiony, lokomotivy).<br>
                        > <br>
                        > Na solárnickém fóru se objevil tenhle pěkný
                        obrázek.<br>
                        > U vymazlené Toyoty je to celkem očekávaný
                        výsledek, věnují se tomu dlouho.<br>
                        > Ale u toho BMW mi to naopak přijde jako
                        úplná tragédie.<br>
                        > Že by Evropa zaspala nejen v
                        elektromobilech, ale i v autech na vodík?<br>
                        > <br>
                        > PL<br>
                      </blockquote>
                    </div>
                  </div>
                </div>
              </div>
            </div>
          </div>
        </blockquote>
      </div>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>