Re: [OT] Plasty odolné proti UV

ok1uga na volny.cz ok1uga na volny.cz
Pátek Květen 31 11:07:20 CEST 2024

Ano, PETG je dobrý materiál. V dobách když jsem s tiskem začínal se
doporučoval pro venovní prostředí. Když jsem ho před cca 8mi lety poprvé
dostal do ruky chtěl jsem jeho trvanlivost vyzkoušel a tak jsem z něj
vytiskl zakončení okapů. Horší prostředí k dispozici nemám - svítí na to
slunce, v zimě mráz, vnitřek je zanesený bordelem a rostou tam řasy. Je
to tam do dneška. Ale na anténách jsem vytiskl tenké kryty jako ochranu
kluzných ložisek před deštěm a tam už to trochu degraduje. je to tam cca
6 až 7 let.  Asi to budu muset vytisknou znova a udělat to trošku tlustší.

Dnes už jsem nikde doporučení PETG pro venkovní prostředí neviděl. Teď
se pro tento účel doporučuje ASA. S jeho UV odolností zkušenost nemám.
Ale hůř se z něj tiskne - má podobnou smrštivost jako ABS takže na velké
věci moc vhodný tento materiál není.

     Martin.