Re: Step-down a proč to tak je?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 30 16:05:14 CEST 2024

Že napětí před cívkou začne klesat, neznamená, že má začít klesat proud.
Pokud je před ní víc než za, stále se nabíjí a proud roste, teprve až se
vyrovnají, L se přestane nabíjet. Protože dál tahá proud z leva do
prava, urychlí tím pokles napětí vlevo a otevře se dioda.

Ty režimy jsou continuous a discontinuous. Standardně se při vysoké
zátěži pracuje v continuous a při nízké discontinuous.

V kontinuálním režimu se cívka účastní vyhlazování výstupu, tedy snižuje
nároky na výstupní C. Navíc je dobré si uvědomit, že P=I^2*R, takže
pokud proud prochází déle a je menší, ztráty jsou menší. Otázka je, kde
je optimum, to bude záviset na více okolnostech. Např. zbytečně velká L
bude kazit rychlost regulace a bude mít velký ESR, nebo bude velká a drahá.

V diskontinuálním je hezké, že sepnutí nastává při I=0, což snižuje
spínací ztráty. Ale zase vypínání nastává při vyšším I, takže tyhle
ztráty se zvýší.

PH