Re: Jak najít zkrat?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Květen 30 09:46:53 CEST 2024

[preposielam]

Ahojte,

jedna z mojich davnych kacirskych myslienok na temu analyza plosneho spoja
resp. napajacich struktur plnej kondenzatorov, bola nasledovna. Zobrat VNA
a zmerat si S11 resp. S11+S12 v napajacom konektore, resp. za
stabilizatormi ci menicmi. A potom pride carovanie v podobe Fourierovej
transformacie do casovej oblasti a z casov a rychlosti sirenia impulzu, tie
skraty uz lahko najdete... To len tak, ked sa tu rozbehla mania kupovat
poloprofesionalne VNA. A snad nam ku tejto metode povie nieco aj Balu. On
robi tiez rozne karty s FPGA a milionom kondenzatorov a musi kontrolovat
kvalitu vyroby.

A.

Mám tu jeden notebook, který se chová tak, že po zmacknuti tlacitka pro
zapnutí se na 1-5 vteřin zapne a ihned vypne. Po vyzkoušení takoveho toho
bezne uzivatelsky mozneho (jina pamet atd.) jsem vyndal desku. Vypadá to,
že je ve zkratu část za menici napětí, které napájí CPU.

Předpokládejme, že je na vine nějaký z kondenzátoru. Desku jsem prohlédl
pod mikroskopem a žádnou destrukci něčeho jsem nenašel. Ani žádný náznak.

Kondenzátory pod CPU a část kondenzátoru za menici jsou ve zkratu. Před
menici jsou v pořádku (mysleno tak, ze napajeci konektor ve zkratu neni).
Na desce je měničů více, ale postižené jsou ty v uctite části desky.
Dohromady asi 40 kondenzatoru plus ty pod CPU.

Jak v nich najít ten problémový? Osahat jsem to DM v režimu ohmetr a v
určitě části jsem nameril minimální odpor. Ale i tak jde o dost kusů
kondenzátoru. Pak tu mám ještě tuto konstrukci
http://mcu.cz/news.php?extend.1242.3

která meri miliohmy, ale s tím jsem toho take moc nenašel nebo s tím v
tomto režimu neumí... Viděl jsem videa jak s tím autor zkraty hledá či
blíže lokalizuje, ale nějak se nedaří.

Snad tam "injektovat" napětí postupne na ruzna mista a měřit odběr?

Děkuji

MG