[OT^2] Hlinikova instalace a pruzinove svorky

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Úterý Květen 28 18:00:40 CEST 2024

No nás někteří učitelé trestali za to když jsme byli "příliš zvídaví" a
dovolili jsme si pokládat doplňující otázky. To jsme vyrušovali a
nabourávali vyuku. Samozřejmě byli i takoví kteří z otázek měli měli
radost a potěšeně odpovídali ale bylo jich jak šafránu. Pak také byli
učitelé kteří sice uměli, ale naprosto neuměli učit - žáci pak hodinu
prozívali. Pochybuji že se to zase tolik změnilo. A pokud žáčka
vzdělávací systém naučí zapadnout do průměru málokdy se z něj pak
vyhrabe.. To je pohled z druhé strany. Ano, nemám na naše školství moc
dobrý názor. A opravdu si vážím učitelů kteří mají ze zvídavého žáčka
radost. Moje teta kdysi za komunistů zdrhla do Kanady. Když pak po
revoluci přijela na návštěvu říkala mimo jiné že má z jejich školství
pocit jako by se Komenský narodil v Kanadě.

Další věc - za mě tak 30% populace měla na to aby dokončila střední
školu a z nich tak 20% na to aby dodělali VŠ. Pokud dnes má většina
mladých minimálně SS a možná tak polovina VŠ neznamená to podle mého
názoru že se za posledních 40 let tolik zvýšila inteligence mladých lidí
ale to že se prostě snížila laťka a my všichni zbytečně platíme
"vzdělání" lidí kteří by dříve neprolezli. Místo abychom jim dali dobré
základy k manuální práci (a to nemyslím nijak pejorativně) nutíme je
biflovat nesmysly které stejně nikdy nepoužijí prostě proto že je použít
neumí. Ze škol pak vylézají slaboprouďáci kteří v životě nedrželi v ruce
pájku, technici kteří si šroubovákem vypíchnou oko a pod...

To jsem se nějak rozvášnil...

     Martin.