Re: Tak mi přišel nanoVNA

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Květen 25 10:36:25 CEST 2024

Mám z toho takový dojem, že zde pleteme dohromady dva různé pojmy.
Fourierova transformace se zjevně učí v rámci matematické analýzy,
stejně jako Laplaceova, Z transformace a případné další integrální
transformace. Kurs prof. Hamhaltera je k dispozici
https://www.youtube.com/playlist?list=PLQL6z4JeTTQnqaSbr1xGbvziFL8viFbO0
Na matematika je hodně dobrý. Bez toho se na FEL neobejdete už v teorii
obvodů.
Pak následují předměty jako numerické metody a tady se navazuje
algoritmem FFT. A právě to si děvče patrně nepamatuje, protože se to
snadno ztratí v množství dalších užitečných metod.
Je sice možné, že úroveň výuky poněkud poklesla, ale když koukám na
přednášky prof. Kulhánka, tak vidím spíš opak. Na diskrétní Fourierovu
transformaci přináší (pro mne) nový pohled - můžete na to koukat jako na
násobení vektoru maticí. A dá se to rozšířit i na spojitý případ, jen ta
matice je spojitě nekonečně rozměrná, to už si nepředstavíte. Ale pomocí
Hilbertových prostorů se dá zvládnout i to.

Mrazík