tak jsem se vyškolil ohledně EMC

Sobota Květen 25 01:27:15 CEST 2024

Dobrý večer,

Stala se mi taková věc... přítelkyně chce vysílat živě nějaké cvičení
(dělá čikung), všechno s oblibou dělá přes mobil a že potřebuje
mikrofon, aby byla slyšet. Různé krabičky přes BT jsem zavrhnul, dělá to
zpoždění. Nakonec jsem jí koupil od Rode Wireless me a k tomu klopový
mikrofon. Měřil jsem u toho zpoždění přenosu a má to 7 ms. Jenže to
nebylo slyšet :-( U téhle techniky je "dobrým zvykem", že to nemá
možnost nastavit úroveň signálu a nemá to ani měření. To ostatně nemá
ani na mobilu.

Tak jsem zjišťoval co se děje a je to prý optimalizované pro záznam
videa, kde se to bude zpracovávat editorem a tam si to člověk podle
potřeby zesílí. Pro živé vysílání to není :-(

Tak jsem jí slíbil, že jí k tomu udělám předzesilovač. S indikací že se
tam něco děje a s limiterem. No to jsem si dal. Takže tady je původní schema

https://vaelektronik.cz/fotky/mic2_puvodni.png

a takhle vypadá deska.

https://vaelektronik.cz/fotky/mic2.png

Dokonce se mi povedlo sehnat krabičku ve stejném čtvercovém rozměru
40x40 s tím, že obě krabičky scvaknu k sobě. Jenže signál z vysílače
wireless me vleze úplně do všeho. Tak jsem začal mohutně odrušovat.
Každý spoj, který má aspoň pár mm, těch 2,4 GHz chytá. Nakonec jsem
dával 220 pF přímo na vývody součástek a trochu to pomohlo. Výsledné
schema je tady

https://vaelektronik.cz/fotky/mic2_novy.png

Deska má i z horní strany pár kondenzátorů a další průchody v místech,
kde bylo potřeba dodatečně něco přizemnit. Ze spodu je toho mnohem víc.
Ferity jsou navlečené i na výstupním kabílku. Nakonec jsem to zkoušel
stínit, jenže ani to moc nepomohlo. Jak na to není udělaný tišťák, aby
všechno bylo na omezené ploše a dokola se dala přiletovat stínící
krabička, tak to moc nepomáhá.

Po všech pokusech jsem dosáhnul toho, že ty krabičky sice nemůžou být na
sobě, ale aspoň můžou být vedle sebe. Po dvou dnech práce úspěch.

https://vaelektronik.cz/fotky/sestava.jpg

Anděl