Tak mi přišel nanoVNA

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pátek Květen 24 21:49:06 CEST 2024

Zdravím,

tak jsem si na základě zdejší debaty o filtrech objednal na Alixpresu
ten nanoVNA - konkrétně zde
https://www.aliexpress.com/item/1005005848060542.html

Dneska to přišlo, takže jsem pár hodin strávil koukáním na YT a
testováním té věcičky a musím říct, že to vážně funguje. Asi to nemá
parametry a komfort jako ty obrovské krabice na kterých je napsáno
"Rohde-Schwartz" nebo "Hewlett-Packard", které stojí zhruba tolik jako
luxusní osobní vůz, ale za 1500 Kč to svůj účel rozhodně splní s
pozoruhodnou přesností.

Akorát si k tomu budu muset vymyslet a vyrobit pár vychytávek, aby to
třeba umělo měřit filtr už realisovaný na tišťáku. Něco ve stylu "SMA
konektor + hrot + hrot na zem". Nebo aby to umělo změřit SMD kondensátor
a SMD cívku ještě než se naletuje na PCB.

Každopádně má celá ta věc nesporný didaktický význam, protože při
sledování těch videí na YT jsem konečně pochopil (krom jiného), jak
vlastně funguje Smithův diagram, což jsem dosud pokládal za černou magii
srovnatelnou s pentagramem. :)

Zdraví PavelK