Re: [OT] Regulace indukčního vařiče výškou mezery

Lubor Otta butan na centrum.cz
Čtvrtek Květen 23 12:34:01 CEST 2024

Zkusím ještě jednou přispět do diskuze.

1 a 2 nedělá žádný problém nejbližšímu transformátoru, ale výrobci elektřiny.
U alternátoru se bude střídat výroba se spotřebou, přesněji výroba kolísat po 10ms s mechanickýmy důsledky, dojde k pulsacím momentu na rotor, dorovná to jeho setrvačnost.
U solárních měničů netuším, asi na nich začne skákat napětí, dokud nepřesáhne nějakou mez tak asi výrobu neomezí?
2 je jako 1 pokud stihnete přerušit proud, a navíc tady vzniká spousta harmonických, překročíte normy pro PFC, ale neznám jejich formulaci. Líbit se to distributorovi nebude, ale nemůže nic dělat. Regulace tady funguje jen přes schvalování nových výrobků při uvedení na trh.

3 tohle doopravdy rozhodí (desymetrizuje) nadřazený transformátor, nevím ale na jaký magnetizační proud je 630kVA trafo navržený.

Lubor

PS
Jestli je v liché půlvlně spotřeba  a v sudé výroba, nebo výroba není vůbec na chování trafa nemá vůbec žádný dopad, je to jako by byla spotřeba dvojnásobná jen v lichých, proto jsem se tomuhle detailu nevěnoval. Důležitá je spektrální výkonová hustota spotřeby, a přítomnost DC složky v ní.

> Od: "Pavel Hudeček" <edizon na seznam.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 23.05.2024 10:53
> Předmět: Re: [OT] Regulace indukčního vařiče výškou mezery

To je vtipný jak už asi potřetí mi přišla odpověď, že nějaké triviální usměrnění proudu nic neudělá a vždycky je pod tím v citaci uřízlá ta část, ze které od začátku plyne, že tam při obou půlvlnách poteče proud stejné polarity:-)

 Otázka tedy zní, co se stane, když za běžným trafem 630 kVA bude jednou fází procházet:

 1. Jakoby dvoucestně usměrněné, tedy i = k*abs(u) (= původní nápad p. Záruby, jednu půlvlnu brát E a vruhou vracet), průměrně 100-300 A.
 2. Obdélník, kde okolo u=0 bude i malé a po zbytek času těch 100-300 A.
 3. Čistě DC 100-300 A.

 PH