PRE proud solar

Menšík, David david na mensikovi.com
Úterý Květen 21 16:31:20 CEST 2024

Je potřeba se podívat na roční průběh přetoků a spotřeby a hlavně ceny za
dodávku silovky.

Budu to prezentovat na mých datech - nejsou ještě celý rok (zatím cca 10
měsíců), ale vypadá to, že přetoky budou dělat cca 2MWh. Zanedbejme měsíční
poplatky, soustřeďme se jen na silovku.

Průměrná cena silovky na spotu (zaplacená cena silovky / spotřeba silovky)
tento rok bez DPH, spotřeba:

leden: 2075 Kč/MWh, 1,355MWh => 2812Kč
únor: 1733 Kč/MWh, 0,733MWh => 1270 Kč
březen: 1665 Kč/MWh, 0,487MWh => 811Kč
duben: 1482 Kč/MWh, 0,285MWh => 422Kč
celkem 5315 Kč bez DPH za 2,86 MWh

Pokud přepočtu spotřebu na tarif PRE PROUD SOLAR 04/2024 - cena v NT bez
DPH 3846Kč/MWh = 2,86MWh * 3846Kč/MWh = 11000Kč.

Cena silovky bez DPH pro SPOT: 5315Kč
Cena silovky pro PRE PROUD SOLAR: 11000Kč

Pojďme na přetoky / prodej.
Cena za prodej přetoků na SPOTu - ceny bez DPH (opět se jedná o realitu,
tj. cena za prodej / prodej kWh):

06/2023:  2049 Kč
07/2023:  1487 Kč
08/2023:  1584 Kč
09/2023:  2744 Kč
10/2023:  2338 Kč
11/2023:  1672 Kč
12/2023:  1500 Kč
01/2024:  1698 Kč
02/2024:  1376 Kč
03/2024:  1013 Kč
04/2024:  872 Kč

Budeme-li se pohybovat někde kolem cca 1500Kč / MWh za prodej (zhruba jaro
- podzim), tak přetok dělá:

Přetok silovka bez DPH na SPOTU: 2MWh * 1500Kč/MWh = 3000Kč.
Přetok silovka bez DPH pro PRE PROUD SOLAR: 2MWh * 3500Kč/MWh = 7000Kč.

Vezmu-li tedy poměrnou část na první 4 měsíce (1/3):

Výsledná cena silovky bez DPH na SPOTu je tedy 5315Kč (zaplacená silovka
bez DPH) - 1000Kč (vyplacená poměrná část přetoků) = 4315Kč.
Výsledná cena silovky bez DPH pro PRE PROUD SOLAR je 11000Kč (zaplacená
silovka bez DPH) - 2333Kč  (vyplacená poměrná část přetoků) = 8667Kč.

Pokud jsem někde neudělal nejakou zásadní matematickou, či jinou, botu, tak
mi bohužel stále vychází, že se žádná virtuální baterie v jakékoliv formě
nevyplatí, pokud cena za 1MWh v tarifu s virtuální bateríí/slevou neklesne
na nějakou rozumnou hodnotu (výrazně nižší než 3846Kč / MWh bez DPH pro
silovku).

David.