Re: LC Pi filtr a jak na něj ?

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Pátek Květen 17 20:33:38 CEST 2024

Bavíme se o kmitočtu 10MHz. To už byste to musel udělat hodně blbě aby
se nějak výrazněji projevily parazitní vlastnosti spojů a pod.
Ale bez VNA si dnes už neumím představit život :-). I to nejlevnější
nanoVNA je úžasný pomocník - a za směšnou cenu. Nevím jak jsem bez toho
dřív mohl žít. A ještě jedna věc. Takovou dolní propust to chce jemným
doladěním nastavit na odrazy (S11, S22). Na propustné charakteristice
prakticky žádnou změnu při ladění neuvidíte ale odrazy se mění
dramaticky. A tady se uplatní to VNA. Tracking generátor Vám ukáže jen
propustnou chrakteristiku, ale o S11, S22 Vám neřekne vůbec nic. Dnes je
to podle mého názoru celkem zbytečný (a velmi drahý) přívažek
spektrálního analyzéru.

     Martin.