CO laser

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Květen 17 19:06:16 CEST 2024

Já jsem jen polovodičový laserista. Nicméně optické principy platí asi
stejně.

Píšete, že "pálí nejvíce v určité vzdálenosti".
O jakou vzdálenost jde? V ose X, Y nebo dokonce Z?

Některé CO2 lasery mají v ose trubky červený laser pro usnadnění zaměřování.
Pokud to ten vás neumí - nebylo do zajímavé si tam nějaké laserové
ukazovátko provizorně nabastlit?

Ten paprsek je po dráze docela široký, tedy s nízkou hustotou výkonu.
Ale na papír by to mohlo stačit, ne?
Tak co si na zrcátka dát papírovou clonku a podívat se, kde to vypálí stopu?
Samozřejmě napřed na první pevné zrcátko, tak na zrcátko na straně
vozíku a naposled na to na hlavě.

Optika neodpouští. Tak by to asi chtělo si s nastavením pořádně pohrát.
Když píšete, že se stejným nastavením to dává různé výsledky, že jednu
krytku říznete (i když se špatným rozměrem)
ale druhou ne (je-li to stejný materiál) ... to vypadá na dost zásadní
problémy s geometrií stroje.
Skoro bych si myslel, že tady metoda pokus-ony (něco vypálím a někdy je
to OK někdy ne) možná nebude ta správná.
Že by to chtělo systematický postup.

PL

PS. Neošidili vás? Neprodali vám jen nějaký polovičatý výrobek?
Že máte jen CO laser, kdežto ostatní si kupují raději rovnou CO2
lasery.  ;-)