Re:OT: trasování puku a hráčů

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Květen 16 17:32:05 CEST 2024

Tam žádná elektronika nebyla. Dostřel se nastavoval při nabíjení - do
nábojnice se nasypalo určité množství prachu. Byly to prostě látkové
pytlíky s prachem. Granát samotný měl časování, které bylo naprosto
primitivní. Fungovalo to úplně stejně jako zápalná šňůra - cestička z
černého střelného prachu, který hoří s poměrně stabilní rychlostí. Tady
to bylo ve 2 kroužcích a změnou jejich vzájemné polohy se délka cestičky
buď prodlužovala nebo zkracovala. To se také muselo nastavit před nabitím.
Hlavice raket už elektroniku měly, ale tam není tak velké přetížení.
Zajímavé je, že se to při letu napájelo generátorem, který byl poháněn
stlačeným vzduchem.

Mrazík