Re: OT:První faktura od ČEZ s FVE

Martin Záruba swz na volny.cz
Pátek Květen 10 09:47:56 CEST 2024

Tak zkusím já:

Rok 	Spotřeba [MWh] 	Cena/kWh 	Spotřeba v Kč 	Úspora
2020 – 2021 	17212,10 	4,7 	80897 	0
2021 – 2022 	12744,30 	5,2 	66270 	23233
2022 – 2021 	12810,90 	6 	76865 	26407
2023 – 2024 	8737,18 	6 	52423 	50850

Celkem

	100489

V létě 2021 FVE 3,8 kWp orientace JJV

V létě 2023 doplněno na 11,8 kWp, z toho 4kWp V a 4kWp Z

Celkem 18 panelů 	50400,00
Kabely, upevnění, jištění
	30000,00
Střídače 3 x 7500 	22500,00
Baterie 18,4kWh 24 článků za 2700 	64800,00
Balancer 	3500,00

Celkem 	171200,00

Návratnost dle úspory posledního roku 3,36 let. Nic neposílám do sítě.
Nemám spot, ale až budou muset vyměnit elektroměr, který to umožňuje,
chci využít nabíjení baterek v zimě při nízké ceně silové elektřiny.

Do baterek teče max 50A, z nich max 70A, takže při 230Ah, tedy proudu
0.3C mě nejspíš přežijí.

Výrobu jsem mohl spočítat jen podle spotřeby, nemám měření dodělané.

Dotaci nemám.

Martin Záruba