Re: OT:První faktura od ČEZ s FVE

Čtvrtek Květen 9 21:01:50 CEST 2024

Nevím, jak ČEZ počítá tu virtuální baterku, ale počítal jsem návratnost
té mojí baterky doma. Říkám o tom, že je to hodně draze předplacená
energie na příštích 15 let. Mám baterku Pylontech 14,2 KWh. Cenu bych
někde musel hledat, ale mám dojem, že skoro 250 tisíc. Když si vezmu, že
uvádějí životnost 6000 cyklů a 15 let, vychází akumulovaná KWh na 3 Kč.
Jenže aby se těch 6000 cyklů za těch 15 let stihlo, musela by baterka
udělat jeden cykl denně, což se solárama neudělá. Reálně možná třetinu
až pětinu, takže akumulace pak vychází na 10-15 Kč/KWh. Jediné, na čem s
baterkou ušetřím, jsou ty další poplatky, když energie nemusí projít
drátama od ČEZu.
Jsem u Tedomu na spotových cenách, stálé poplatky platím 504 Kč měsíčně.
Odebraná energie se všemi poplatky vychází okolo 6 Kč/KWh a většinu
tvoří ty poplatky, silovka je v tom skoro zanedbatelná. Energie, kterou
do sítě dávám (pouze silovka - marže obchodníka 0,3 Kč/KWh) průměrně pod
1 Kč/KWh. Ale zase mi neomezují, kolik jí do sítě mohu dodat. Dneska
zrovna byla silovka v mínusu, ale tak často to nebývá.
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2024-05-09
Bohužel měnič je nastavený tak, že dokud není plně nabitá baterka, tok
energie do baráku nesrovná na nulu, ale stále si to bere něco mezi 50 a
150W.  V noci kdy panely nic nedávají, měnič startuje až při spotřebě
nad 200W. Takže ledničku nebere. I když jsem energeticky soběstačný,
odebírám skoro 100 KWh za měsíc a platím měsíčně 1000 Kč (z toho 500 ty
stálé poplatky, 500 za energii). Za energii dodanou do sítě mi měsíčně
chodí mezi 100 a 200 Kč.
Takhle to vypadá, že jsem na tom o dost líp než vy, ale když se do toho
rozpočítá ta baterka, žádná sláva.

Anděl