FVE dotaz, kolik dnes davaji panely kdyz je pod mrakem, nebo prsi ? % z maxima .

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Květen 7 12:09:51 CEST 2024

Provozuji ostrovní systém pro IT technologii. Je tam 200W panel.
 Ve špičce dává 226W ( úplné maximum). Dnes od rána zataženo, déšť :
Maximum v 9:35 - 26W,
 průměr dnes 6:00-12:00 je
14,2 W.
Tedy o něco méně než desetina.
Panel je nějaký noname starý asi osm let.
Čistě můj osobní odhad na základě  dat z toho mého systému je, že
potřebujete desetinásobek výkonu..
V podstatě  tak mám dimenzovanou tu IT technologii. Mám tam momentálně
trvalý odběr 16 W  a samozřejmě baterie.

Na druhé straně co budete dělat s těmi 3kW když bude svítit v létě Slunce
naplno.  Tím nám na mysli tu konstrukci bez střídače, kde by se
stabilizoval pouze proud do LED osvětlení.