FVE dotaz, kolik dnes davaji panely kdyz je pod mrakem, nebo prsi ? % z maxima .

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Květen 7 11:53:33 CEST 2024

V 9 hodin u nás fest pršelo a dávaly cca 9%. Teď neprší ale nesvítí
sluníčko, tak dávají přibližně 20 %. To mi bohatě stačí, dobíjejí se
trochu baterky. Ale ta moje instalace má část panelů na východ a část na
západ. Takže maximální výkon je cca 6,5 kW, přestože součet výkonů je
9,8kWp. Přesto si myslím, že toto řešení je rozumné, protože panely jsou
nyní docela levné a takto se:

1) výkon rozloží rovnoměrněji během dne

2) i pokud je mírně pod mrakem, je výkon docela slušný a za těchto
podmínek je orientace panelů skoro libovolná

Takže odhaduji, že tak 1.5 kWp

Martin Záruba