Re: JAk počítat vnitřní odpor

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Květen 6 15:41:07 CEST 2024

No já to mám ještě složitější. Ta bms to odpojí jen pokud by hrozilo, že
některý článek se přebije. Zatím to (ode dneška) funguje tak, že pokud
nějaký článek dosáhne asi 70% nabití, začne se přes pwm přímo k baterii
připínat topné těleso v bojleru. Jak psal pan Lukeš, ty pulzy by měly
být pro články prospěšné. Jen nevím, jakou zvolit opakovací frekvenci.

Pokud se napětí některého článku přiblíží horní hranici, střída pwm se
nastaví tak, aby do baterie tekl proud do 1A, takže balancer to urovná
tak, že do nabitého článku vlastně neteče nic.

Nicméně bms by to odpojila, pokud by hrozilo přehřátí bojleru (zatím
nikdy nenastalo, nejvíc v něm bylo 62 stupňů)

To napětí jsem opravdu zvolil moc nízké, mě spíš zajímalo, zda se
vyrovnají zcel, což se stalo. Je otázka, zda to inicializační nabíjení
má smysl, ono to v provozu stejně balancer buď srovná nebo trošku
rozhází i když to bylo vyrovnáno dokonale.

Dle mě se na to vyjímečné zvednutí můžete vybodnout, stejně v praxi
saovolně nastane.

Martin Záruba