Re: JAk počítat vnitřní odpor

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Květen 4 16:29:10 CEST 2024

Já mám to měření vnitřního odporu naplánováno až jako bonus, až bude
fungovat všechno ostatní.
Ale měřit to chci po jednotlivých článcích, protože tak to podle mě to
má i logický smysl.
Tedy to budou měřit jednotlivé moduly na každém článku.
Je na nich nízké napětí jen 3.2V a budou mít teoreticky až 16-bitový
převodník.

Neměřilo by to furt, ale asi jen na povel, tj. na žádost z centra.
Pak už je jen třeba zajistit na chvíli nulový odběr (lze snadno
zajistit, BMS nahlásí měniči zákaz nabíjení i vybíjení).
Pak nějaké kontinuální nabíjení (jednoduché, dopoledne budou baterky po
noci prázdné a výkon za slunečného dne bude násobný proti okamžité
spotřebě domu).
No a pak kontinuální vybíjení (opět snadné zajistit někdy pozdě večer).

Snažit se to měřit průběžně by možná taky šlo, ale chtělo by to měření
omezit na dobu ustáleného toku a jen při napětí článku někde uprostřed
jeho napěťového  rozsahu.

Takže realizačně: nejdůležitější je naučit ty moduly programování
firmware typu OTB (variace na známé OTA, kde tady to nebude
Over-the-air, nýbrž Over-the-bus). ;-)
Pak se dá snadno experimentovat a algoritmus doladit za chodu.

Poznámka bokem: včera jsem se zúčastnil předváděčky/školení mimo jiné na
baterky Pylontech. Tedy asi nejznámější a zřejmě nejpopulárnější baterky
do úložišť FVE.
A utvrdilo mě to přesvědčení, že je třeba si BMS vyvinout sám, protože i
známý Pylontech to má udělané mizerně.

PL