koroze medeneho vymeniku

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pátek Květen 3 10:10:56 CEST 2024

Zdravím.

TO SU Já.

Bohužel nevyřešil, stále hledám, řeším. V ČR podle všeho neexistuje možnost to nechat řárově pocínovat, a do elektrolytického pocínování se do toho nikomu nechce, protože mají strach, že to nevyjde.

Ta Cu spirála je namontovaná v nerez nádobě. Je podle doporučení od výrobce elektricky odizolovaná od příruby nádoby. Pokud je zatopená, je napětí mezi nerezem a Cu 0,074V a teče proud 2,45mA.

Takže článek. Nějaké svody tam přes tu vodu budou v místě toho odizolování (gumová průchodka v nerez přírubě) určitě budou.

Co jsem udělal. PE mám uzemněný na plocháč zalitý pod základovými pasy. Mám hned 3 čerpadla, dvě ve vrtech a 1 v kopané studni. (voda pro dům, voda pro zalévání zahrady – zahrada velká).

Ty čerpadla jsou také vlastně uzemněna a to asi dost dobře přes vodu, takže jsem PE z čerpadel připojil přímo na zemnící můstek k domu. Občas, při měření, jsem tam naměřil nějaké proudy. Zemnění nerez nádoby jsem také předělal a svedl do zemnícího můstku domu. Zemním vlastně „do hvězdy“ s uzemněným středem.  Teď se uvidí.

Nevěřím, že by se měď samovolně rozpouštěla ve vodě, musí to být elektrochemicky, ale nedaří se mi najít zdroj proudu. Vždyť jsou přechodové pájecí dráty pro tvrdé pájení – nerez –měď. To by se už asi dávno řešilo, že to nemá životnost.

Míra