Jak merit supercapy? A co s nimi?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 2 19:51:40 CEST 2024

Pokud jsou to nějaké na zálohování RTC a pod., tak ano, určitě nepouštět
větší proudy. Některým snad vadí i 1 mA.

1. Bych zkusil kapacitu. 220 mF znamená, že při nabíjení 0,22 mA poroste
napětí 1 V za 1000 sekund.
    Takže bych si poznamenal aktuální U, pustil tam těch 0,22 mA,
podíval se jak hned vzrostlo, za 1000 sekund se zas podíval kam vylezlo,
vypnul a podíval se o kolik za chvíli sleze. Tím máme otestovanou C a
taky Ri
2. Zkusit jak se samovybíjí
3. Rozhodnout se k čemu by jako měly bejt a testovat odpovídajícími
podmínkami.

1 a 2 bych udělal s nějakými pár ks a pak se rozhodnul, co dál.

Obecně si myslím, že tyhle budou tak akorát do nějaký záhonkový lampičky
s 1 LEDkou a pidi solárním panýlkem, ale třeba se najde i nějaký jiný
využití. Předpokládám, že pro desítky budíků se zálohováním se asi
uplatnění nenajde:-)

PH