Re: Elektromobily - obousměrné DC nabíjení a vše kolem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Květen 1 14:26:55 CEST 2024


Nevím kde jste dělal.
Ale pokud jste pracoval i skutečně na tom ostrově, tak Vám upřímně závidím.

Neměli by tam volný flek pro staršího elektrikáře?

PL

*******************

Dne 1.5.2024 v 12:25 Jindrich Fucik napsal(a):
> Nevím, jestli jsem to už neříkal, ale někdy jsem pracoval pro firmu, 
> která se zabývala těmito systémy. V zásadě pod označením smart grid 
> fungovaly dva modely (ani jeden v CZ tedy). První, celkem úspěšný, byl 
> případ ostrova, který byl připojen kabelem s omezeným proudem. Jelikož 
> to byl ostrov, tak tam auta používala velmi omezený dojezd a elektro 
> auta tam byla velmi populární (chápej - přerostlé golfové vozíky). 
> Tehdy se tam podařilo prosadit kontrakty na spotřebu elektriky, které 
> umožňovali, aby si majitel nastavoval kdy chce, aby auto bylo nabyté. 
> V ostatní čas se používala baterka ke stabilizaci sítě. Tím dokázali z 
> pohledu kabelu linearizovat spotřebu a bylo to bezva. U nás 
> nepoužitelné, bo nejsme ostrov a máme HDO.
>
> Druhý model je více vojenského typu. Tam se mluví o tom, že když se v 
> Evropě podaří hezky přestřihnout energetickou soustavu nějakého státu, 
> tak sfázování trvá kolem dvou týdnů. A po tu dobu na některých místech 
> nejde elektrika. Pochopitelně častěji ve velkých městech. Čtrnáct dní 
> bez elektriky je dost na menší občanskou válku. A přitom existují 
> regiony, které mohou být určitým způsobem soběstačné. Dejme tomu 
> vesnice s vlastní bioplynkou. V takovém případě by bylo možné energii 
> určitým způsobem přidělovat. Například - nemocnice 50% normálního 
> stavu celý den, obchod 20% normálního stavu od osmi do desíti, 
> benzínka 20% od 9 do 10, domácnosti max 1A od čtyř do šesti odpoledne 
> a tak dále. Jenže tomu brání naše legislativa. Takže nic.



Další informace o konferenci Hw-list