BOSE WAVE radio

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pátek Březen 29 12:52:30 CET 2024

Jenže tenhle obvod vytáhne i kmitičty, které mohou za "plastový zvuk".
Je potřeba korigovat reprák (nebo místnost), to se dělá jedině
parametrickým EQ.

tedy zjitit co už reprák neumí a podle toho nasadit korekci, ale ne víc
než jednu oktávu, to stejně reprák už dál nedá ani náznakem.

Použijte raději jednotranzistorový obvod s gyrátorem podle toho 4QD co
jsem posílal před časem. S basy pod 50Hz ani nepočítejte.

Snižuje to ale užitečný výkon.

Co se dá udělat za flignu (a běžně se to používá), je vyrobit sudé
harmonické výhradně jen basům, kde repro už nezvládá. Ale nesmí tam být
liché, i 1% je strašně moc. Tedy filtr, kompresor (limiter), wave
shaper, expander řízený z kompresoru.

a jako wave shaper dal bych tam asi celovlnný usměrňovač
https://supplycircuit.blogspot.com/2014/09/simple-frequency-doubler-circuit.html

jeho spektrum
https://www.researchgate.net/figure/HARMONIC-SPECTRUM-OF-SINGLE-PHASE-FULL-BRIDGE-RECTIFIER_fig2_259484231

-60