Re: Kvíz na pátek --> Re: USB flashdisk

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pátek Březen 15 19:21:17 CET 2024

Tyhle retrogaming platformy jsou docela legrace.

Když jsem před časem četl knihu "Ready player one" od Ernesta Clinea,
tak jsem si pro vylepšení atmosféry nainstaloval distribuci Pimiga, což
je emulátor Commodore Amiga a dalších mnoha platforem.
Víceméně každá hra zmíněná v knize se na tom dala hrát a pokud nebyla
přímo součástí té distribuce, tak se dala někde na Internetu stáhnout a
doplnit do archivů.
Jediný problém byl v tom, že při tom nostalgickém návratu do doby 80.let
jsem zjistil, že od dob mé puberty se moje reflexy hodně zpomalily a že
většinu těch her nejsem schopen hrát. A to jsem je v 80. letech hrával
docela obstojně, nejprve na těch velkých automatech na pětikoruny co
byly na Matějské a pak od roku 1983 i na osobním počítači (ZX Spectrum
48K a pak Commodore Amiga).
Podobný problém jsem měl nedávno, když jsem si čistě ze zvědavosti
nainstaloval na Pi Pico emulátor procesoru Z80 a operačního systému
CP/M. Tak nějak si matně pamatuju, že tehdejší počítače byly pomalé. Ale
že byly až tak moc pomalé, to už mi nějak z hlavy vypadlo. Zkusil jsem
cvičně napsat pár jednoduchých prográmků v Turbo Pascalu a v nějakém C
kompilátoru a opravdu mně překvapilo jak moc pomalý byl třeba program na
Erathostenovo síto.
A tehdy nám to připadalo normální a ještě jsme si pochvalovali jak
rychlé to je, třeba ve srovnání s BASICem. :)

Zdraví PavelK