Re: Takový zaèáteènický analogový dotaz - unipolární napìový sledovaè

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Březen 15 09:22:19 CET 2024

[preposielam]

Ahojte,
skor ako zacnete matozit s operakmi, tak by som navrhol nasledovnu vec.
Zobral by som laboratorny zdroj a napajal nim len meraci modul. Pokial je
ten modul na baze icl7106, tak potrebuje samostatne napajanie oddelene od
meraneho obvodu. Malo by to zacat merat tak ako ma a vstupne delice by sa
mali spravat normalne ako nezatazene delice.
A.

Pozadavek byl 6-14V, coz by melo byt v pohode.

Nicmene, kontrolni otazka, opravdu je toto problem?

Jelikoz pro tento jev by musel byt rozdil impedanci radovy.

Pripojte prosim lab zdroj na vstup toho modulu a zmerte vstupni proud.

Mohlo by se stat, ze ten OZ to neda.

Slavek

On 15.03.24 01:46, Robert Baranka wrote:
>* TL082 s +24V/0V nie, leda +24V/-3(5)V - keď je v ąuplíku, stačí
*>* vyskúąa» :-)
*>* Ak chcete ma» pri nulovom vstupnom napätí "nulu" aj na voltmetri,
*>* potrebný bude OZ s minimálnym "Output Voltage Swing" na zápornom
*>* napájaní, zo starých napr. LM258/358, alebo rovno Rail-to-Rail
*>* Input/Output OpAmp.
*>* Nepíąete, o aký modul ide, ale nechce sa mi veri», ľe by mal digitálny
*>* voltmeter tak nízky vstupný odpor (impedanciu).
*>* robo*