Re: Obdélníkové pixely
Jindroush
jindroush na seznam.cz
Pátek Červen 28 16:29:37 CEST 2024
No a kdyz kresli na podklad 1024 x 771, a pak to resizuje nejakym
chytrym algoritmem na 1024 x 600, tak se to zhnusi moc? Tohle resizovani
se da delat kde cim - gimpem, photoshopem, imagemagickem apod. Vzdy je
na vyber vicero algoritmu.
Jak vlastne vychazeji X,Y dpi toho displeje, mate presny rozmer stran v
mm (jen pixely, bez okraje)?
On 28.06.2024 15:30, Pavel Poucha wrote:
> Popíšu to podrobněji:
>
> Grafik nakreslí například čtvercové tlačítko, 80x80 pixelů. Ve
> výsledku má ale obdélník. To samozřejmě platí i pro texty, které jsou
> protáhlé. Platí to i pro ovládací prvky (šoupáky, knoflíky), které se
> pak zploští.
>
> Displej má rozlišení 1024 x 600. Kdyby ten displej měl pixely se
> stejnou roztečí, musel by mít 1024 x 771 - spočítáno podle rozměrů
> viditelné plochy. Jenže na výšku má místo 771 pixelů jen 600. Což je
> chyba přes 20% a to už je hodně viditelné. Prostě displej je ve
> svislém rozměru protažený.
>
> S pozdravem
> ing. Pavel Poucha
> jednatel
> pavel.poucha na papouch.com
> Tel. +420 777 232 485
>
> Papouch s.r.o. - vývoj
> Papouch store s.r.o. - obchod
> Papouch production s.r.o. - výroba
> Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby
>
> Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
>
>
> pá 28. 6. 2024 v 15:14 odesílatel Miroslav Mraz <mrazik na volny.cz> napsal:
>
> Není to spíš tak, že grafik nakreslí elipsu a zobrazí se jiná elipsa ?
> Zobrazení obecně funguje tak, že se každý pixel prožene (jeho
> souřadnice
> se násobí) nějakou transformační maticí a to dá teprve výsledný
> obraz.
> Matice s tím může dělat psí kusy jako je rotace, změna měřítka,
> zkosení
> a jiné. Těch matic může být v cestě několik - vtip je v tom, že je
> předem lze znásobit a použít pak jen tu jedinou, výslednou.
> Jediný problém je jak se v celém tom systému dostat na tu správnou
> matici. Když máte zdrojáky, pak stačí přidat funkci něco jako
> SetGlobalMatrix (), ale kde tohle řeší systém a jak netuším.
>
> Avšak kolečko nikdy není na obrazovce přesný kruh. Ono to tak je i v
> realitě, prakticky nikdy nekoukáte na kolečko přesně kolmo.
>
> Mrazík
>
> On 28. 06. 24 13:33, Pavel Poucha wrote:
> > Zdravím,
> >
> > mám zajímavý problém. Zákazník si vybral dotykový 7" displej s
> > rozlišením 1024x600 . Viditelná plocha displeje tomuto poměru ale
> > neodpovídá, pixely mají v každém směru jinou rozteč.
> >
> > Takže grafik nakreslí kolečko, a zobrazí se elipsa. Není to můj
> problém,
> > přesto bych mu rád poradil. Má prosím někdo nápad? Například
> grafický
> > editor, kde se to dá nastavit?
> >
> > Děkuji.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
--
Jindroush<jindroush na seznam.cz>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240628/9a196589/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list