Re: Obdélníkové pixely
Miroslav Mraz
mrazik na volny.cz
Pátek Červen 28 15:14:53 CEST 2024
Není to spíš tak, že grafik nakreslí elipsu a zobrazí se jiná elipsa ?
Zobrazení obecně funguje tak, že se každý pixel prožene (jeho souřadnice
se násobí) nějakou transformační maticí a to dá teprve výsledný obraz.
Matice s tím může dělat psí kusy jako je rotace, změna měřítka, zkosení
a jiné. Těch matic může být v cestě několik - vtip je v tom, že je
předem lze znásobit a použít pak jen tu jedinou, výslednou.
Jediný problém je jak se v celém tom systému dostat na tu správnou
matici. Když máte zdrojáky, pak stačí přidat funkci něco jako
SetGlobalMatrix (), ale kde tohle řeší systém a jak netuším.
Avšak kolečko nikdy není na obrazovce přesný kruh. Ono to tak je i v
realitě, prakticky nikdy nekoukáte na kolečko přesně kolmo.
Mrazík
On 28. 06. 24 13:33, Pavel Poucha wrote:
> Zdravím,
>
> mám zajímavý problém. Zákazník si vybral dotykový 7" displej s
> rozlišením 1024x600 . Viditelná plocha displeje tomuto poměru ale
> neodpovídá, pixely mají v každém směru jinou rozteč.
>
> Takže grafik nakreslí kolečko, a zobrazí se elipsa. Není to můj problém,
> přesto bych mu rád poradil. Má prosím někdo nápad? Například grafický
> editor, kde se to dá nastavit?
>
> Děkuji.
Další informace o konferenci Hw-list