Re: Obdélníkové pixely

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Červen 28 15:14:53 CEST 2024


Není to spíš tak, že grafik nakreslí elipsu a zobrazí se jiná elipsa ?
Zobrazení obecně funguje tak, že se každý pixel prožene (jeho souřadnice 
se násobí) nějakou transformační maticí a to dá teprve výsledný obraz. 
Matice s tím může dělat psí kusy jako je rotace, změna měřítka, zkosení 
a jiné. Těch matic může být v cestě několik - vtip je v tom, že je 
předem lze znásobit a použít pak jen tu jedinou, výslednou.
Jediný problém je jak se v celém tom systému dostat na tu správnou 
matici. Když máte zdrojáky, pak stačí přidat funkci něco jako 
SetGlobalMatrix (), ale kde tohle řeší systém a jak netuším.

Avšak kolečko nikdy není na obrazovce přesný kruh. Ono to tak je i v 
realitě, prakticky nikdy nekoukáte na kolečko přesně kolmo.

Mrazík

On 28. 06. 24 13:33, Pavel Poucha wrote:
> Zdravím,
> 
> mám zajímavý problém. Zákazník si vybral dotykový 7" displej s 
> rozlišením 1024x600 . Viditelná plocha displeje tomuto poměru ale 
> neodpovídá, pixely mají v každém směru jinou rozteč.
> 
> Takže grafik nakreslí kolečko, a zobrazí se elipsa. Není to můj problém, 
> přesto bych mu rád poradil. Má prosím někdo nápad? Například grafický 
> editor, kde se to dá nastavit?
> 
> Děkuji.


Další informace o konferenci Hw-list