Harmonicke v sieti

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Červen 27 19:05:06 CEST 2024

My tohle občas na táboře děláme. Vedle vedení, vodorovně tak 2-3m od
krajního drátu, aby byl zřetelně blíž než ostatní, natáhneme rovnoběžně
5-10 m drátu, 1 m nad zemí. Dává docela rány, těch 7,9 kV/m by to mohlo
bejt. Pak se oba konce uzemní přes R řádově 10k. Takže vznikne klasický
směrově vázaný vedení. Měřákem je pak vidět, že třeba jeden konec má 12
a druhej 2 V. Vždycky vyjde směr přenosu výkonu směrem do Rakouska.

PH