<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
My tohle občas na táboře děláme. Vedle vedení, vodorovně tak 2-3m od
krajního drátu, aby byl zřetelně blíž než ostatní, natáhneme
rovnoběžně 5-10 m drátu, 1 m nad zemí. Dává docela rány, těch 7,9
kV/m by to mohlo bejt. Pak se oba konce uzemní přes R řádově 10k.
Takže vznikne klasický směrově vázaný vedení. Měřákem je pak vidět,
že třeba jeden konec má 12 a druhej 2 V. Vždycky vyjde směr přenosu
výkonu směrem do Rakouska.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 27.06.2024 v 18:22 <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:jozem@volny.cz">jozem@volny.cz</a>
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:4a027773-8483-4d27-a458-9a6c05ba6e12@email.android.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="auto">
<div>Máme poblíž 400 kV vedení, takže pod ním občas podjíždím na
kole. Už mám nacvičené držet kolena dál od rámu. Až jsem se
divil, jak dokáže kousat. Vůbec jsem to nečekal. Nikdy jsem se
nedokopal k měření magnetického pole nebo naindukovaného
napětí. Ale teď mám námět ... Realizuju a dám vědět. Petku mám
v držáku v rámu dost často a zatím nikdy nic.</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Zeman<br>
<div dir="auto"><br>
<div class="elided-text">Dne 27. 6. 2024 17:45 napsal
uživatel Petr Labaj <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:labaj@volny.cz"><labaj@volny.cz></a>:<br
type="attribution">
<blockquote
style="margin:0 0 0 0.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<p dir="ltr">Jel jsem nedávno na kole a podjížděl jsem
400kV a ještě 220kV vedení, <br>
myslím že do rozvody Čebín.
<br>
Mžilo, takový jemný deštík, takže atmosféra byla hodně
naplněná vodou.
<br>
Jako naschvál je v tom místě, kde to kříží cestu,
hodně strmý kopec. A <br>
je to skoro nahoře, kde už člověk fakt nemá síly
nazbyt.
<br>
Takže i při velké snaze jsem jel pomalu a průjezd pod
těmi vedeními byl <br>
nepříjemně dlouhý.
<br>
To se třeba z auta až nezdá, jak velké je to rozpětí.
A tady to jde <br>
ještě zešikma k té cestě.
<br>
<br>
Kromě velmi blbého pocitu mi v té chvíli lupla PETka v
batohu.
<br>
Měl jsem v batohu poloprázdnou PETku. Byla asi trochu
zmáčknutá. Určitě <br>
znáte ten celkem celkem silný lupavý zvuk když
prázdnou zmáčknutou <br>
velkou PETku nafouknete.
<br>
Tak přesně tohle se mi stalo zrovna pod tím vedením.
Nikdy předtím, <br>
nikdy potom (během 2-hodiné cesty).
<br>
V první chvíli jsem si neuvědomil, co mi to vystřelilo
za zády. Byl to <br>
tak silný zážitek, že jsem si málem naložil do trenek.
<br>
<br>
Myslíte, že je možné, aby to nějak způsobilo
elektrické nebo magnetické <br>
pole? Nebo je to jen ryzí náhoda?
<br>
Velká 2-litrová PETka, v batohu asi zešikma, v ní cca
1/2 litru tekutiny.
<br>
<br>
Jakože se obecně elektriky moc nebojím, tak ten docela
dlouhodobý pobyt <br>
pod tím vedením byl opravdu dost nepříjemný zážitek.
<br>
<br>
PL
<br>
<br>
********************
<br>
<br>
Dne 27.6.2024 v 17:07 Daniel Valuch napsal(a):
<br>
> Vcera sme pri prilezitosti testovania noveho
pristroja merali <br>
> elektricke a magneticke pole pod 400 kV vedenim,
ktore prebieha okolo <br>
> nasej budovy v praci. V 2 m vyske je krasnych
7900 V/m. Merali sme <br>
> takisto intenzitu magneticke pola. Neda sa presne
extrapolovat prud, <br>
> lebo hodnota je vektorova kombinacia pola od
troch vodicov, ale stale <br>
> to vychadza okolo 100 A :-)
<br>
>
<br>
> Co ma ale zaujalo je frekvencny obsah. Dominantne
harmonicke su 250 Hz <br>
> a najvyssiu amplitudu ma 350 Hz. Odkial?
<br>
</p>
</blockquote>
</div>
</div>
</div>
</div>
</blockquote>
</body>
</html>