[OT] vybuch foovoltaniky

Pavel Krafcik hwl na pjk.cz
Čtvrtek Červen 27 07:10:51 CEST 2024

Zdravím,

podobný a navíc hromadný experiment se málem povedl Pražské energetice v
devadesátých letech o Vánocích (asi 1997, 1998?). Většina pražských
fabrik mezi Vánoci a Silvestrem zavřela, dopravní podnik omezil provoz a
PRE měla nasmlouváno moc energie. Tak se rozhodli rozložit spotřebu
přepnutím na noční proud celodenně a asi na 9 dní v kuse. Udělali to bez
varování 24.12 ráno. Hodně lidí před tím vyrazilo na svátky ven.

Shodou okolností ti, co měli bojlery a akumulačky nejhůř zbastlené,
zůstali doma, takže hasiči řešili snad jen dvoje nezvládnutelné
akumulačky a jeden boiler v nějaké firmě, který praskl ještě před
přehřátím, takže jen čerpali vodu.

Pavel Krafčík