[OT] vybuch foovoltaniky

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červen 26 18:53:14 CEST 2024

Na tom výbuchu bojlerů je (proti výbuchu nějaké běžné tlakové nádoby)
asi hodně nepříjemné to, že po prvotním porušení integrity se prudce
sníží tlak, a tak se začne vařit i přehřátá voda, co předtím byla stále
ještě v kapalné podobě. Takže se ten výbuch dále rozrůstá.

Výbuch bojleru bych opravdu zažít nechtěl.
Jako že na nějaké normy a předpisy hledím jako na nezávazné doporučení,
tak zrovna bojler mám posichrovaný na 5 levelů:
- provozní elektronické teplotní čidlo, které řídí nabíjení
- původní provozní termostat, vytočený až nahoru, který tak funguje jako
druhý havarijní
- původní havarijní termostat
- přetlakové čidlo přímo u bojleru, ale se zrušenou zpětnou klapkou
- přetlakové čidlo, chránící celou domovní vodoinstalaci (a díky
odstraněné zpětné klapce tedy i bojler)

PL