Laboratorní zdroj 2x30V, 1x5V - Keysight EDU36311A vs. Rigol DP832A

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Úterý Červen 25 20:40:59 CEST 2024

Zdravím,

protože se zdá, že hospodářské výsledky ve firmě nebyly za poslední rok
až tak špatné, mohu se začít rozhlížet po těch nových přístrojích "na
důchod" jak jsem před časem zmiňoval.

První věc kterou bych chtěl vyřešit (protože to považuju za základ) je
laboratorní zdroj. Po nějakém tom prosévání nesmyslů a nakoukání mnoha
YT videí mi tu vykrystalisovali dva favorité:

Rigol DP832A -
https://www.conrad.cz/cs/p/rigol-dp832a-laboratorni-zdroj-s-nastavitelnym-napetim-0-30-v-dc-0-3-a-195-w-pocet-vystupu-3-x-1166516.html

KEYSIGHT EDU36311A -
https://www.tme.eu/cz/details/edu36311a/programovatelne-napajeci-zdroje/keysight/

Nemá někdo konkrétní zkušenost s těmito zdroji ? Ideálně ve smyslu
"Zdroj XYZ je sice pěkný, ale...." či "Mám ABC a hrozně mně na něm štve,
že ....."

Když ponechám stranou cenové hledisko, které není zase až tak úplně
podstatné, tak nacházím určitá plus na straně toho KEYSIGHT (dříve Agilent).

1. Menší hloubka, takže se mi lépe vejde na místo starého zdroje.

2. Tak nějak mám pocit, že tahle firma asi bude používat lepší
komponenty než Rigol.

3. Jisté negativum vidím v tom, že mu chybí některé pokročilé funkce
typu programovatelný pomalý náběh napájení atd. Ale to se dá přes SCPI
naprogramovat a starý zdroj programování vůbec neměl a vydržel jsem s
ním skoro 30 let.

Na druhou stranu Rigol.

1) Umí spoustu pokročilých funkcí.

2) Recenze jsou na něj vesměs pochvalné, zatímco na ten KEYSIGHT je
recenzí relativně málo.

3) Dost velké negativum vidím v tom, že ta věc je hrozně dlouhá. Hloubka
42 cm je docela extrém.

Poradí někdo ? Nebo má někdo nějaký typ na něco, co jsem přehlédl ?

Zdraví PavelK