předokenní žaluzie

Václav Ovsík vaclav.ovsik na seznam.cz
Pátek Červen 14 22:07:28 CEST 2024

On Fri, Jun 14, 2024 at 07:46:04PM +0200, Lubor Otta wrote:
> Asi motor od somfy. Chtěl bych to ovládat přaz zigbee,
> z homeAssistanta. To znamená hloupý motor a k tomu jednotku z ali,
> třeba https://vi.aliexpress.com/item/1005003438720832.html
> <https://vi.aliexpress.com/item/1005003438720832.html>

Pro mě je to ještě vzdálené, ale spolužák se mě také na ovládání ptal,
tak jsem na Ali dohledal přímo na žaluzie
https://vi.aliexpress.com/item/1005006589678350.html

Ale těmi motory jsem se zatím nezabýval. Takže jestli to dobře chápu,
tak do motoru vedou dva dráty L1 a L2 a proti N se sepne pro vytažení
jeden nebo druhý a motor se sám zastaví na dorazu?
Nahlédl jsem letmo do nějakého PDF od toho Somfy (J4 WT) a tam
překvapivě zapovídají použití SSR či triaku. Asi chtějí na jistotu, aby
nedošlo k sepnutí současně UP a DOWN…

Ano, nejlepší by byl krom toho koncového vypnutí hloupý motor…

Také by mě zajímalo jestli někdo používá nějaký chytrý zigbee spínač.
--
Zito