Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červen 14 18:14:41 CEST 2024

Rámcově je to asi správně, řekl bych.

Jen ten postup nabíjení je možná trochu neobvyklý.
Zřejmě ale bude limitován Vašim trochu netradičním uspořádáním.
Obecně je myslím zvykem při dosažení nabíjecího napětí ještě nějakou
dobu nechat nabíjení běžet, a vypnout ho až buď po snížení nabíjecího
proudu pod nějakou nízkou úroveň (například 5% C) nebo po nějaké fixní
době, třeba 15-30 minutách.

Ukončit nabíjení okamžitě po ťuknutí kteréhokoli článku na nabíjecí
napětí podle mě znamená, že mnoho článkům bude scházet ještě dost
do jejich maximálního (při daném napětí) SOC.

PL

*******************

Tak já nevím.......

Popíšu ještě jednou postup, jak počítám účinnost, zda v tom najdete
někdo chybu, protože se mi nezdá možné, aby to byla pravda.

V intervalech 1 sekundy čtu z BMS proud a napětí baterie. Výkon = U x I.

Pokud je výkon > 0 (nabíjení) sumuji do proměnné "dodano", pokud < 0 do
"ziskano"

Pokud dojde ke stavu "Maximální nabití některého článku", zapíšu
Kapacita = dodano - ziskano. V tom okamžiku BMS baterii odpojí a další
nabíjení nepokračuje.

Pokud dojde ke stavu (dodano - ziskano) > Kapacita, zapíšu také Kapacita
= dodano - ziskano. (tento stav může nastat při nabíjení menším proudem
než při minulém vypnutí)

Pokud dojde ke stavu "Maximální vybití některého článku", zapíšu
Ucinnost = ziskano / dodano

Pokud dojde ke stavu ziskano > (dodano x Ucinnost), zapíšu Ucinnost =
ziskano / dodano

no a nyní mi to tvrdí:

Kapacita = 102% deklarované (to snad je možné)

Ucinnost = 97.2%. Je to možné?

Martin Záruba