Re: test tinyPFA - jak správně interpretovat graf naměřených hodnot ?

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pátek Červen 14 10:54:00 CEST 2024

Ahoj,

zvlastne meranie. Allanova odchylka hovori o tom ako velmi sa odlisuju
porovnavane signaly na danom casovom useku.

Ak sa spoja obidva vstupy (meraci a referencny), pristroj by mal merat
vlastne sumove pozadie presne ako vravis. U kvalitneho pristroja by si
mal dostat vzdy presne rovnaku krivku nezavislu od privedeneho signalu.
To, ze si nameral dve rozne krivky, ktore su posunute takmer o rad, nema
nic spolocne so stabilitou zdrojov signalu, ale s tym, ze pristroj je
citlivy na vlastnosti vstupneho signalu. V tomto pripade by som odhadol,
ze modra krivka bola merana s nizsou amplitudou a sum toho tentodoncu na
ktorom si to meral ma vyraznejsi vplyv ako u magentovej. A na urovni
stoviek sekund ti meraci pristroj driftuje nepredpovedatelnym sposobom.
Nic ine sa z toho neda povedat.

K cervenej a zelenej, znova definicia co je Allanova odchylka. Ak sa
zacina hodnota zvysovat, na casovom useku 5 sekund do 30 sekund niektory
zdroj driftuje viacej ako ten druhy. AK chces vediet ktory, potrebujes
este treti zdroj podobnej, alebo lepsej kvality a urobit krizovu korelaciu.

> Rozum by napovídal, že se bude fázový rozdíl postupně zhoršovat, jak
> se Rb pomalu rozjíždí proti GPSPDO.
Fazovy rozdiel sa rozchadza, ale nie linearne s casom (konstantny
rozdiel frekvencie). Nie je to fixny rozdiel frekvencie, ktory sa nikdy
nemeni. Je to casovo premenlivy rozdiel frekvencie.

b.