Účinnost LiFePo, bylo Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Martin Záruba EKOVY zaruba na ekovy.cz
Čtvrtek Červen 13 15:56:02 CEST 2024

Tak já nevím.......

Popíšu ještě jednou postup, jak počítám účinnost, zda v tom najdete
někdo chybu, protože se mi nezdá možné, aby to byla pravda.

V intervalech 1 sekundy čtu z BMS proud a napětí baterie. Výkon = U x I.

Pokud je výkon > 0 (nabíjení) sumuji do proměnné "dodano", pokud < 0 do
"ziskano"

Pokud dojde ke stavu "Maximální nabití některého článku", zapíšu
Kapacita = dodano - ziskano. V tom okamžiku BMS baterii odpojí a další
nabíjení nepokračuje.

Pokud dojde ke stavu (dodano - ziskano) > Kapacita, zapíšu také Kapacita
= dodano - ziskano. (tento stav může nastat při nabíjení menším proudem
než při minulém vypnutí)

Pokud dojde ke stavu "Maximální vybití některého článku", zapíšu
Ucinnost = ziskano / dodano

Pokud dojde ke stavu ziskano > (dodano x Ucinnost), zapíšu Ucinnost =
ziskano / dodano

no a nyní mi to tvrdí:

Kapacita = 102% deklarované (to snad je možné)

Ucinnost = 97.2%. Je to možné?

Martin Záruba
**