Re: Problém s Volným

Aleš Filip konference na afilip.cz
Čtvrtek Červen 13 08:48:16 CEST 2024

Ahoj,

No, kdysi stačilo odeslat mail přes port 25 s nějakým přihlášením k SMTP
serveru, a došlo to.
Já jsem se teď v minulých asi 14ti dnech snažil nainstalovat odesílání
pošty ze svého serveru, takže přibližně vím, co chtějí dnes.
Dnes musí mít server, ze kterého to odchází platný MX záznam v DNS.
Potom je ověřování DomainKeys Identified Mail (zkratka DKIM, v překladu
e-mail podepsaný doménovým klíčem). Tzn. je pár klíčů, veřejný klíč je
záznam v  DNS, privátním to podepisuje server. Páry klíčů musí být dva,
jeden pro email, druhý pro email odeslaný pomocí PHP.
Další je SPF, kde se ověřuje, jestli hlavička odpovídá s doménou
odesílatele.
Potom se ještě kontroluje, jestli odesílající server není v nějakém
blacklistu.
Celé se to jmenuje DMARC, a to musí být také ještě nastavené jako záznam
v DNS.
No, a potom odešleš email na volny.cz, a on ti odpoví, že zprávu
nepřijme, protože:
"Your access to this mail system  has been rejected due to the sending
MTA's poor reputation."
což nevím, kde vzal.

Takže když odešleš mail s dvěma řádkama, tak server k tomu připojí
dalších 50 řádků ověřování ;-)

S odesíláním na gmail jsem měl zezačátku také problém, ale stačilo
udělat DMARC, a už to odchází. Na volný email zatím neodešlu, ale to je
problém u mého providera, protože blokuje porty 25 a 587. Takže nechodí
pořádně ověřování.
Na volném prostě nastavili nějakou kravinu, a teď to nechce přijímat
zprávy od mailmana. To by ale mělo být v nějakém logu, nebo ve zprávách,
které to vrací vidět. Asi IT z hw.cz nemají čas se na to podívat.

--
Aleš Filip
/http://www.afilip.cz/

Původní zpráva od Petr Labaj: