Re: Problém s Volným

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červen 12 23:18:48 CEST 2024

Mě by pro změnu víc zajímalo, proč to nefunguje na straně mailmana.
Volny/Centrum sice asi zvýšil zabezpečení, ale odjinud maily chodí normálně dál.
Tedy předpokládám, že chodí. Pokud nějaký nedorazí, tak se to samozřejmě nedozvím.
Ale statisticky jich chodí pořád zhruba stejně.

Já už dnešní nové mailové standardy neznám.
Psal jsem si kdysi svého mailového klienta, ale to ještě byla klasika SMTP na portu 25.
Co jsem tak rámcově kouknul, tak dneska je těch standardů autentizace a odesílání několik.
Chodí to na portech 465 a 585, a to v několika variantách zabezpečení a šifrování.
Ale pořád je to nějaký konečný počet možností.
A umí to kdejaká knihovna i pro malé systémy, třeba pro ESP.
O velkých linuxových knihovnách nemluvě.

Já to neznám. Ale myslím, že se nepletu, že je tady několik IT adminů, a tedy i mail-adminů.
Kteří zřejmě podobnou problematiku mají v malíku a dají to i o půlnoci po 2-denním flámu.
Tak nemohl by prosím někdo být nápomocen panu Olmerovi, aby to nějak pokročilo?
Případně není možné ten provoz dočasně tlačit přes nějaký relay, který by tu kompatibilitu zajistil?

Případně zkusil telefon na firmu Centrum, jestli se nedá (aspoň dočasně) zařadit konference
na nějaký white-list. Pokud je něco takového na jejich systému možné.

A jako únikový plán B aspoň dočasně zrušit to pravidlo při změně registrované mailové adresy.
Aby nebylo nutné to ověřování odesíláním na původní adresu, což nefunguje.

Díky.
PL

To by mě zajímalo, co s tím volny.cz a centrum.cz udělali, že to přestalo
přijímat zprávy z hw.cz. Na gmail to projde, a tam mají daleko větší
krav.ny v zabezpečení. I

S pozdravem,
--
  Ales Filip