Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

AZe aze na seznam.cz
Sobota Červen 8 22:31:26 CEST 2024


Píšete samé hlouposti jako větššina hejterů na YT. Docela se tím bavím.
aze

From: Jan Kuba 
Sent: Saturday, June 08, 2024 8:46 PM
To: HW-news 
Subject: Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

No majitelka je z Cíťy nadšená.  Ale o ženských je známo, že čím menší auto tím lépe. Moje žena vysloveně nerada řídí Octavii, je to na ní  moc velké. 
No a stejně tak je Cíťa naopak na mě zase moc malý.
Prostě to auto není pro mě. A nechtěl bych ani, aby mi v tom jezdila dcera, syn meziměsto.  Obecně když auto nemá výkon, není to ani bezpečné při předjíždění atd... Ale jinak  ano,  pro někoho to může být ok. Okolo komína , nákupní taška ( i když mám pocit , že do kufru se asi nevejda ani bedna piva :-) ) po městě rozvážet pizzu je to super... Tam zaniká v podstatě výhoda většiho a silnějšího auta už jen třeba i kvůli parkování. 
Takže jo, jezdí to , krásně tiše, holkam se to líbí jak je to kompaktní, zahrabe to i kolama, ale pro mě to není. 
Zkrátka malé , slabé, těžké...Ale to nemusí být pro někoho nevýhoda. Nakonec dával jsem link na recenzi na webu..


sobota 8. června 2024 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):

  A je Cíťa  jako Cíťa?
  Nedělají/nedělaly se nějaké varianty, lišící se třeba firmware?
  Znám člověka, co to má taky, a docela si pochvaluje.

  Mám pocit, že tam není řešený thermal-management baterky.
  Ale psal mi, že s tím někdy v lednu v těch největších mrazech co tehdy byly, jel někam dál, a že prý dobré.
  Parkuje venku, takže na tom mrazu.

  PL

  ******************


  Dne 8.6.2024 v 17:08 Jan Kuba napsal(a):

    Pravda je že jsem s tím „Cíťou” ( pozn. 
    je po přezdívka majitelky, rodinné příslušnice která si auto koupila za docela slušné peníze z druhé ruky) najel tak 200 km. A nehledě na to co kdo o tom napsal dostal jsem se k podobným číslům. Ale hlavně vím že bych si to auto určitė nekoupil. Prostě mi to nesedlo, necítil jsem se v tom bezpečně. Je to  malé a už jsem to psal je to těžké, na to jak je to malé. Na předváděčce jsem najel pár km s Eniaq RS, je to samozřejmě za úplně jiné peníze, ale to se mi líbilo moc.   V podstatě hned  jsem věděl, že kdyby došlo na e-auto, tohle ano. Nepotřeboval jsem ani těch 200 km. A už vůbec ne pár tisíc km. 
    A že  něco nejede je samozřejmě subjektivní pocit. Jezdím s ropákem který když mu naložím a potřebuji předjet tak se prostě rozjede i v 80km/h. 
    Jestli jste předtím jezdil s něčím slaboučkým tak chápu že vás to Citigo překvapilo, prostě je to subjektivní. 
    Ten "dement" co psal ten článek si nejspíš ty čísla nevymýšlel....  nebo alespoň nechápu proč by to dělal. Pro mě jsou tyhle testy vozů typu přijdu,vyzkouším, odejdu...cennější než nějaké dlouhodobé testy kde autor románu jak od Zoly píše o tom jak v autě  hledal hever a nenašel. Jestli to píše dement nebo nedement já nepoznám a  je mi tak nějak i jedno. Důležité jsou ty údaje a informace. 



    sobota 8. června 2024 AZe <aze na seznam.cz> napsal(a):

      Ten článek napsal dement. 
      Z komentářů: 
      ...Ještě pár takových článků a začnu server fdrive výrazně nedporučovat všem elektromobilistům.
      ...Nemám el. Citigo, takže reagovat mohu .... nemá ale ví všechno, takových je nejvíc.
      ...možná by bylo dobré si el. Citigo (případně nějaký jiný elektromobil) pořídit, najezdit pár tis. km a pak se začít vyjadřovat. 
      Mimochodem ve čtvrtek jsem to, že to nejede, schválně řekl dvěma majitelům e-UP, a oba si mysleli, že jsem spadl z višně. Pak se to vysvětlilo...
      aze

      From: Jan Kuba 
      Sent: Thursday, June 06, 2024 12:12 AM
      To: HW-news 
      Subject: Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

      Není to sci-fi a skoro přesně to odpovídá i testu třeba zde: https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-citigo-iv-v-realnem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-5059 
      Já jsem s tím párkrát jel a ano je to auto do města v žádném případě ne na  denní cestování  40+40 km, protože to nejede, je to relativně líné ale hlavně tėžké, na to jak je to malé. Hlavnė kvūli té hmotnosti  je mi  subjektivně příjemnější jet z Fabií 1.0 MPI 55kw, než s tím Citigem který má 60kW  el. motor.  Co je platné že to při 20 kmh rychlosi a přidání plynu na doraz  zahvízdá předníma kolama, když to po cca 80 km/h  zvadne.

      Já si v žádném případě nechci poměřovat pindíky... Vycházel jsem z reálných a dlouhodobých dat které mám k dispozici, nemám důvod si tam něco přidávat nebo ubírat.  Prostě jsem porovnal reálně náklady na provoz u dvou rozdílných vozů při stejném provozu na cestě Klatovy Plzeň a zpět. Samozřejmě pokud to dokážete živit pouze z FV tak náklady se už srovnávat nedají. Reálně bychom ale pak mėli započítat i náklady na pořízení vozů fotovoltaiky případně servisních úkonů atd.

      středa 5. června 2024 AZE <aze na seznam.cz> napsal(a):

        Škoda Citygo má stejný motor a baterie jako VW e-UP. Spotřeba 17kWh je snad scifi. Přikládám 2 fotky z e-UP z minulých dní. To je se zapnutou klimatizací. Před pár dny jsem jel 35 km po okreskách 50/do 100 a 35km zpátky po dálnici, 120, spotřeba celkem 12,9kWh/100. Je to auto do města, rychlost je omezena na 130. Jo, pokud s tím budete jezdit s cihlou na pedále nadoraz .... s ropáky se také nejezdí s motorem v 6000.
        Lepší auto do městského a příměstského provozu cca do 100km neznám. Všechny ropáky jsme v rodině prodali, my s manželkou, dcera i syn, všichni máme EV a už bychom se nikdy k ropě nevrátili. Nechci nikoho dráždit, ale nabíjím z FV celoročně ve výsledku zadarmo. 
        aze


        From: Jan Kuba 
        Sent: Wednesday, June 05, 2024 9:30 PM
        To: HW-news 
        Subject: Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

        To je teda bída... nebo spíš zoufalství.  
        Mám zkušenost s ropákem - jel jsem před měsícem trasu Klatovy - Plzeň, přede mnou kolona, přeprava nadměrného nákladu.
        Průměrná rychlost okolo 30km/h , spotřeba 6l/100 km.
        Když to jedu v noci s průměrnou rychlostí 75km/h tak průměrná spotřeba 4,5l/100km...

        V rodině je elektrické Citigo z r. 2019. Žere to okolo 17kWh/100km.  Při ceně  6,6 kč/kWh ( ČEZ, nabíjení výhradně  domov ) je to 112 kč/km - 1,12kč/km
        U toho ropáka Octavia IV 2,0TDI je to 4,5l/100km tedy při momentální ceně v Plzni 38,2kč/l  je to 171kč/100km.  .
        Rozdíl 0,6kč ve prospěch elektriky na těch 40km cesty to dělá celých rozdíl celých  24Kč.
        24kč rozdílu na 40km při nesrovnatelně větším komfortu u toho ropáka.  A to neřeším třeba topení v zimě.


             Neobsahuje žádné viry.www.avast.com 


        st 5. 6. 2024 v 19:09 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:

          Docela zajímavý graf. Prý přímo od Tesly.
          Závislost dojezdu na rychlosti.
          Ten začátek grafu jsem takto netipoval.
          Bohužel v archaických amerických jednotkách.

          PL_______________________________________________





--------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240608/a1360e1c/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list