Ako odsimulovat v LTSpice

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pátek Červen 7 19:57:18 CEST 2024

ospravedlnujem sa za nekontroverznu temu z oblasti elektroniky :-)

Majme zapojenie v ktorom je vyssie mnozstvo rezistorov. Presny pocet nie
je dolezity, dost vela na to, aby sa to uz nerobilo rucne. Robim analyzu
citlivosti na rozne veci.

Aby mala analyza zmysel, hodnoty rezistorov musia zodpovedat realite,
t.j. musia mat urcity rozptyl dany toleranciou. Potom sa zaspajkuju a uz
sa nemenia. To sa da velmi jednoducho simulovat, namiesto fixnej hodnoty
sa pouzije mc(R0,tolerancia) a vzdy ked sa spusti simulacia, tak sa
vsetky hodnoty inicializuju. Toto funguje dobre.

Ale ja nerobim analyzu citlivosti na rozptyl hodnot rezistorov, ja
potrebujem aby vsetky rezistory mali svoju preddefinovanu hodnotu,
napriklad natiahnutu zo suboru (alebo inak) a vzdy ked spustim
simulaciu, aby to vzdy zacinalo z rovnakeho bodu.

Ako na to? Da sa pouzit nejake scriptovanie? Daju sa hodnoty nejak
nacitat zo suboru? Alebo viem includnut textovy subor, ktory bude v
nejakej forme obsahovat tie hodnoty?

b.