Re: [OT] Elektromobil - dojezd v závislosti na rychlosti

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červen 7 18:58:31 CEST 2024

Tak jsem se podíval na aktuální ceny.
Cenu silovky mám na červen 3.201 Kč/kWh (Tedom Energie).
Distribuce v NT 1.4015 Kč/kWh (EGD, jen variabilní náklady jako
distribuce, POZE, ČEPS, daň; není v tom fix za jistič, který bych platil
tak jako tak).
Takže kompletní kWh je za cca 4.6 Kč/kWh. Počítejme 5 Kč.

Normální člověk, který nemiluje hrabání, musí jezdit pod 20 kWh/100km.
Pokud bych bral ztráty 20% (a tolik to nebude), tak 1.20 Kč/km.
Vše s DPH.

Není v tom spotřební daň jako v benálu/naftě, ale jsou v tom emisní
povolenky (ty zase nejsou ve fosilu).

PL